آغاز مذاکرات جدید نفتی با ایتالیایی‌ها؛

پیشنهاد جدید نفتی ایران به اروپایی‌ها/آماده اجرای طرح‌های مشترکیم

پیشنهاد جدید نفتی ایران به اروپایی‌ها/آماده اجرای طرح‌های مشترکیم

مدیرعامل شرکت ملی حفاری با اشاره به مذاکرات با هیات نفتی ایتالیا و سنگاپور، گفت: آماده مشارکت با شرکت‌های معتبر اروپایی و آسیایی برای فعالیت مشترک در پروژه‌های حفاری نفت و گاز هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر بهمنی با اشاره به راه‌اندازی کمیته‌های پساتحریم در سطح صنعت حفاری نفت و گاز ایران، گفت: با توجه به لغو تحریم‌ها، در این کمیته‌ها مباحث مربوط به ابعاد اقتصادی، فنی، برنامه‌ریزی، مذاکره با شرکت‌های خارجی و بررسی قراردادها دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اعلام اینکه در طول چند ماه گذشته تاکنون با ۳۰ هیات نفتی اروپایی و آسیایی مذاکراتی را انجام داده‌ایم، تصریح کرد: مهمترین محور این مذاکرات صنعت حفاری و استفاده از تکنولوژی‌های روز جهان بوده است.

این مقام مسئول از شرکت‌های ایتالیایی، سنگاپوری و برخی از شرکت‌های نفتی اروپایی به عنوان مهم ترین هیات‌های نفتی نام برد که مذاکرات با آنها انجام شده است، اظهار کرد: تمامی این شرکت‌ها خواستار همکاری مشترک با شرکت ملی حفاری ایران در صنایع نفت و گاز بوده‌اند.

وی با اشاره به آمادگی شرکت ملی حفاری به منظور مشارکت با شرکت‌های معتبر نفتی جهان برای فعالیت و همکاری مشترک در طرح و پروژه‌های حفاری نفت و گاز، بیان کرد: با وجود همکاری با شرکت‌های نفتی جهان در دوران پسا تحریم اما صنعت حفاری در طول سه دهه گذشته و با وجود تحریم‌های مختلف، توسعه کمی و کیفی در ابعاد مختلف را تجربه کرده است.

بهمنی با بیان اینکه صنعت حفاری ایران در دوران پیش از انقلاب در اختیار ۴۶ شرکت آمریکایی و اروپایی بود، اظهارداشت: تا پیش از پیروزی انقلاب، صنعت حفاری تنها صنعتی بود که در دست آمریکایی‌ها باقیمانده بود و به نوعی پاشنه آشیل صنعت نفت کشور به شمار می‌رفت.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با یادآوری اینکه تا پیش از پیروزی انقلاب حتی یک مهندس حفاری نفت در کشور وجود نداشت، بیان کرد: هم اکنون نزدیک به ۷۰ درصد قطعات صنعت حفاری در ایران طراحی و ساخته می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پیش از پیروزی انقلاب تنها ۲۰ دستگاه دکل حفاری در سطح صنعت نفت کشور وجود داشت، افزود: در حالی‌ که امروز نزدیک به ۱۱۰ دستگاه حفاری در صنعت نفت و گاز کشور فعال هستند.

وی با بیان اینکه در طول بیش از سه دهه گذشته تاکنون نزدیک به ۴ هزار حلقه چاه جدید نفت و گاز در ایران حفاری شده است، تاکید کرد: هم اکنون حتی عمق حفاری چاه‌های نفت و گازی کشور به حدود ۶ هزار متر رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۶ هزار نفر مهندس تحصیل کرده در صنعت حفاری ایران تربیت و آموزش دیده‌اند که در سطح صنعت نفت کشور مشغول به کار هستند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا