فرود اولین هواپیمای ایرباس 350 در فرودگاه مهرآباد / تصاویر

فرود اولین هواپیمای ایرباس 350 در فرودگاه مهرآباد / تصاویر

صنعت هوایی ایران این روزها یکی از طلایی ترین فرصت های خود را تجربه می کند. این صنعت که با گشایش های حاصل شده از اجرای برجام ...

صنعت هوایی ایران این روزها یکی از طلایی ترین فرصت های خود را تجربه می کند. این صنعت که با گشایش های حاصل شده از اجرای برجام از تحریمی 37 ساله رها شده حالا به سرعت نوسازی و توسعه ناوگان خود را با بزرگترین شرکت های هوایی جهان کلید زده است. بوئینگ به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان دیروز به صورت رسمی اعلام کرد که دولت آمریکا مجوز مذاکره با ایرلاین های ایرانی را برای این شرکت صادر کرده است.

روزگذشته نیز براساس تفاهمنامه ریاست جمهوری در پاریس پیشرفته ترین هواپیمای ایرباس فرانسه دقایقی در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست تا به گفته مدیرعامل ایران ایر عزم ایران و فرانسه را برای اجرای قرارداد فروش 118 فروند هواپیمای ایرباس نشان دهد. فرهاد پرورش پس از به زمین نشستن هواپیمای ایرباس A350 XWB در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران گفت: بر پایه این تفاهمنامه، 16 فروند از این ایرباس به ایران تحویل می شود و افزود: این هواپیما مدرن ترین هواپیمای ساخته شده در ایرباس است که حتی از مدل A380 آن نیز پیشرفته تراست.پرورش از فاینانس 80 تا 85 درصد این تفاهمنامه از سوی ایرباس و بانک های اروپایی خبر داد و یادآوری کرد: قرار نیست منابع ریالی خاصی از داخل برای خرید این نوع هواپیماها تزریق شود. مدیرعامل ایران ایر گفت: شرکت هواپیمایی بوئینگ به دنبال حضور در بازار ایران است. ایران ایر نیز در صورت اخذ مجوز و ارائه درخواست مذاکره از سوی بوئینگ، با آنها به مذاکره می نشیند.


yw9bx4a3msq3gmtktx4.jpg

6tr4gezirytazgonzpwc.jpg

nauz00ygay86n1qkzcop.jpg

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا