وزیر حمل ونقل ایتالیا: علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش زیرساخت ایران هستیم

وزیر حمل ونقل ایتالیا: علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش زیرساخت ایران هستیم

تهران- ایرنا- عضو کابینه دولت ایتالیا از اشتیاق کشورش برای سرمایه گذاری در بخش زیرساخت، ناوگان و اپراتوری حمل ونقل دریایی ایران خبر دادو افزود: در سفر به تهران، نحوه همکاری ومشارکت شرکت های ایرانی و ایتالیایی برای ایجاد شرکت های چندملیتی و حضور در پروژه های عمرانی ایران بررسی شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی؛ «گراتزیو دلریو» با اشاره به نتایج سفر هیات اقتصادی و سرمایه گذاران ایتالیا به تهران گفت: در دیدار با مقام های وزارت راه و شهرسازی ایران، چگونگی همکاری دو کشور در زمینه های حمل ونقل اعم از ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای بررسی شد.
وزیر امور زیرساخت ها و حمل ونقل ایتالیا افزود: در دیدار با مدیران و کارشناسان این وزارتخانه نیز درباره درآمدها و سودی که شرکت های ایتالیایی از سرمایه گذاری در پروژه های زیربنایی راه و حمل ونقل ایران به دست می آورند، تبادل نظر شد.
وی ادامه داد: در نشست با نمایندگان اتاق بازرگانی و سندیکای شرکت های ساختمانی ایران نیز چگونگی مشارکت و همکاری شرکت های خصوصی ایرانی و ایتالیایی با یکدیگر و ایجاد شرکت های چندملیتی برای حضور در پروژه های عمرانی ایران بررسی شد.
عضو کابینه دولت ایتالیا با اشاره به استقبال ایتالیا از سرمایه گذاری در بخش حمل ونقل دریایی ایران گفت: در نشستی با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، روش های افزایش همکاری های دریایی دو کشور را مورد بررسی قرار دادیم.
وی با استقبال از سرمایه گذاری در بندر شهیدرجایی به عنوان یک بندر مدرن با زیرساخت های عالی گفت: معتقدم این بندر می تواند نقش هاب (قطب) صادرات کالاهای ایتالیایی به خاورمیانه را ایفا کند؛ البته پروژه نوسازی فرودگاه های ایران به ویژه فرودگاه تبریز برای شرکت های ساختمانی ایتالیایی بسیار جذاب است.
اواسط بهمن ماه امسال، یک هیات 310 نفره ایتالیایی مشتمل بر 197 شرکت فعال در زمینه های کشاورزی، حمل ونقل، نفت و گاز و زیرساخت، به تهران سفر کرد. سفر این هیات دو هفته بعد از سفر هیات ایرانی به ایتالیا، صورت گرفت.
با حضور هیات ایتالیایی در تهران، همایش فعالان تجاری دو کشور برگزار و چهار تفاهمنامه همکاری در بخش های راه آهن، خدمات پس از فروش، نفت و گاز و برگزاری نمایشگاه امضا شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا