کاهش شاخص بورس لندن و قیمت نفت برنت

کاهش شاخص بورس لندن و قیمت نفت برنت

لندن - شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، روز جمعه در آخرین روز کاری هفته، همزمان با کاهش قیمت نفت خام برنت دریای شمال، بار دیگر روندی کاهشی یافت.

ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعد از ظهر روز جمعه با کاهشی 0.36 درصدی مواجه شد.
شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 21 واحد کاهش، به 5 هزار 950 واحد رسید.
به گفته تحلیل گران، علاوه بر آثار کاهش بهای نفت خام، بحث خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و برگزاری همه پرسی دراین خصوص همچنان فشار روانی زیادی بر بورس لندن وارد کرده است.
در جریان نشست دو روزه رهبران اروپایی که از عصر روز پنجشنبه در بروکسل آغاز شده است بازنگری در روابط انگلیس با اتحادیه اروپا و پیشنهادهای اصلاحی لندن در این اتحادیه به بحث گذشته شده است.
هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال نیز در پایان معاملات در عصر روز جمعه در بازار لندن با 2.9 درصد کاهش به 32.30دلار رسید.
به گزارش منابع انگلیسی، بهای نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز جمعه با 3 درصد کاهش، به 31.93دلار رسید.
تحلیل گران افزایش حجم ذخایر نفتی آمریکا و نیز رد پیشنهاد کاهش تولید نفت خام از سوی عربستان سعودی را از جمله علل کاهش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی عنوان کرده اند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا