عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

اظهارنظر متناقض مدیران عامل ایران خودرو و بنز/ یکه زارع پاسخ دهد/ ورود مجلس

اظهارنظر متناقض مدیران عامل ایران خودرو و بنز/ یکه زارع پاسخ دهد/ ورود مجلس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اظهارات مدیران عامل ایران خودرو و بنز تناقض دارد، گفت: مجلس و کمیسیون صنایع و معادن قراردادهای خودرویی را بررسی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی علی لو با بیان اینکه مدیرعامل شرکت بنز اعلام کرده این شرکت تنها به ایران خودرو وارد می کند، به خانه ملت گفت: اظهارات مدیر عامل ایران خودرو با اظهارنظرهای مدیرعامل این شرکت خودرویی تناقض دارد و مدیرعامل ایران خودرو باید نسبت به این اظهارنظرها و مذاکرات صورت گرفته با شرکت بنز پاسخگو باشد.

وی با تاکید براینکه هر شرکتی که به ایران ورود پیدا می کند، باید به همراه خود فناوری، سرمایه و بازار بیاورد، افزود:تبدیل شدن ایران به بازار مصرفی این شرکت ها به هیچ وجه قابل قبول نیست و نباید محصولات در انبارمانده خود را به ایران صادر کنند.

وی ادامه داد: واردات محض مغایر با اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی است. قطعا واردات به تولید داخلی ضربه می زند اما با مشارکت فنی و اقتصادی می توان بخش های تولیدی را فعالتر کرد. بخشی از تولید داخلی مشترک ایران با این شرکت ها باید به کشورها و بازارهای هدف صادر شود.

نماینده مردم شبستر در مجلس با بیان اینکه نقش بخش خصوصی باید در انعقاد قراردادها پررنگ تر شود، افزود: بخش خصوصی باید به صورت مشترک با این شرکت ها وارد مذاکره شود و تمامی قید و بندها را در قراردادها لحاظ کند.

علی لو با تاکید براینکه دولت در قراردادها تنها باید به عنوان سیاست گذار وارد شود، ادامه داد:دولت باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده حداکثری را به عمل آورد و تنها تولید قطعاتی که در داخل توان ساخت آن وجود ندارد؛به خارجی ها سپرده شود.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم قطعه سازان کشور اظهارداشت:در قراردادهای جدید قطعه سازان داخلی باید با این شرکت ها به صورت مشترک فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه مجلس و کمیسیون صنایع و معادن قراردادهای خودرویی را بررسی می کند، تصریح کرد:مجلس شورای اسلامی مواضع خود را در ارتباط با قراردادهای جدید اعلام کرده و پس از تعطیلات مجلس نیز مفاد این قراردادها را مورد بررسی قرار می دهد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا