مدیرشرکت انگلیسی: استاندارد موتور خودروهای ایرانی رابه یورو 6 ارتقا می دهیم

مدیرشرکت انگلیسی: استاندارد موتور خودروهای ایرانی رابه یورو 6 ارتقا می دهیم

تهران-ایرنا- مدیر شرکت بین المللی بیتک انگلیس از برنامه این شرکت برای ارتقای استاندارد موتور خودروهای ایران به یورو 6 خبر داد.

«جان آر.برادلی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایران کشوری با جمعیت جوان و دارای بازار خودرو با پتانسیل بالا است. جوانان ایرانی علاقه بسیاری به استفاده از خودرو دارند اما این امر اکنون منجر به آلودگی هوا می شود.
وی ادامه داد: فناوری هایی وجود دارد که می تواند استفاده از خودرو را به گونه ای سازماندهی کند که محیط زیست را آلوده نکند. شرکت بیتک قصد دارد بر اساس خواسته ایران، فناوری طراحی و تولید موتورهای پاک را در اختیارش قرار دهد.
برادلی که برای شرکت در نهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت
به تهران آمده بود، افزود: این شرکت بیش از 10 سال است که با ایران سابقه همکاری دارد و این همکاری گرچه در دوره تحریم، ضعیف شد اما هیچوقت گسسته نشد. اکنون با لغو تحریم ها و حل مشکلات، قصد داریم همکاری های خود را با دانشگاه ها و موسسات صنعتی ایران در هر دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه شرکت بیتک یک شرکت بین المللی است که بیش از هشت هزار نیروی کار در جهان دارد و در بیش از 60 کشور جهان فعالیت می کند، افزود: نوع محصول این شرکت در کشورهای مختلف بستگی به نیاز آنها دارد. ایران اکنون خواهان طراحی موتوری با نرخ پایین خروج آلاینده از اگزوز است.
وی در مورد انتقال فناوری طراحی و ساخت موتور به ایران گفت: ما متعهد به انجام تعهدات خود در ایران هستیم و انتقال فناوری صورت خواهد گرفت.
مدیر شرکت بین المللی بیتک تاکید کرد، هم اکنون با چندین شرکت و دانشگاه ایرانی از جمله موتورسازان همکاری نزدیک داریم.
وی سطح کیفی دانشی که در دانشگاه های ایران به دانشجویان ارائه می شود را خوب توصیف کرد و گفت: با این حال میان دانش و کاربرد دانش در ایران، شکاف وجود دارد. در حالی که فرایند باید به گونه ای باشد که دانش به تولید محصول جدید منجر شود.
برادلی اظهار داشت: در اروپا به دلیل نبود این گسست، مرتب محصول جدید به بازار عرضه می شود و در سال گذشته در بخش موتور، 10 تا 12 محصول جدید به بازار معرفی شد.
نهمین همایش بین المللی “موتورهای درون سوز و نفت” با محوریت تدوین راهبرد سوخت و قوای محرکه، سوخت های نوین و پاک، فناوری های نوین موتور، احتراق در موتورهای درونسوز و مهار آلایندگی ناشی از آن، آلایندگی موتورهای درونسوز در کلان شهرها، دینامیک سیالات موتورهای درونسوز، صدا و ارتعاشات، مدیریت و تنظیم موتور، روانکاری، خنک کاری و انتقال حرارت، تطابق موتور با خودرو، مهندسی مواد در موتور و قطعات جانبی، علل خرابی و فرایندهای بهبود قطعات، طراحی و ساخت موتورهای درونسوز و قطعات آن و روش های آزمایشگاهی از 27 تا ۲۹ بهمن ماه در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا