مقام مسئول خبر داد؛

انتشار100 هزارمیلیارد ریال اوراق تسویه خزانه برای بخش خصوصی و تعاونی

انتشار100 هزارمیلیارد ریال اوراق تسویه خزانه برای بخش خصوصی و تعاونی

تهران- ایرنا- معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: 100 هزار میلیارد ریال اوراق تسویه خزانه برای بخش خصوصی و تعاونی منتشر می شوند که در سال 1392 طلب قطعی از دولت و بدهی به دولت داشتند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، 'سیدحمید پورمحمدی' در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، در جلسه یکشنبه گذشته هیات دولت انتشار اوراق تسویه به تصویب رسید از انتشار این اوراق در آینده نزدیک خبر داد.
وی با بیان اینکه، خزانه از این هفته مقدمه انتشار این اوراق را مهیا می کند، اظهار داشت: با ابلاغ هیات وزیران و پس از دریافت اطلاعات طلب و بدهی، اوراق تسویه ارایه و بدین ترتیب هم طلب و هم بدهی تسویه می شود.
پورمحمدی گفت: همچنین 40 هزار میلیارد ریال اوراق خزانه برای بازپرداخت بدهی های دولت منتشر و تحویل طلبکاران شد.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهار داشت: در بحث حمایت از تولید که گزارش آن از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به هیات دولت ارایه شده به حدود 10 مورد اشاره شده که وضعیت خودروها، تامین لوله برای انتقال آب به شهرها و روستاها، تخصیص هشت هزار میلیارد ریال برای حمایت از تولید، کشاورزی، مسکن ، صادرات و صنایع کوچک و افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات به مبلغ 200 میلیون دلار بوده از آن جمله بوده است. کارمزد ضمانت صادرات نیز افزایش یافته است.
وی همچنین از تخصیص دو هزار میلیارد ریال یارانه سود برای چهار بخش خبر داد و گفت:400 میلیارد ریال آن تامین و موافقتنامه ها مبادله شده است ، ضمن اینکه هفته گذشته در بخش اول 400 میلیارد ریال تخصیص داده شد تا کارهای عملیاتی انجام شود.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره اوراق مشارکت نیز گفت: انتشار 50 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در نظر گرفته شده بود که 20 هزار میلیارد ریال وزارت نیرو برای طرح های آب منتشر کرد. همچنین برای طرح های وزارت راه و شهرسازی انتشار 24 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در نظر گرفته شده است که بانک مسکن در هفته اول اسفند ماه منتشر و به پیمانکاران حوزه راه و مسکن ارایه می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا