پاکستان به تحریم‌ها علیه تهران پایان داد

پاکستان به تحریم‌ها علیه تهران پایان داد

پایگاه خبری داون از تصمیم پاکستان برای برداشتن تحریمها علیه ایران و طراحی یک استراتژی برای گسترش روابط تجاری با همسایه اش خبر داد.

به گزارش ایسنا، طبق اطلاعیه‌ای که از سوی وزارت امورخارجه پاکستان منتشر شد، اسلام آباد روابط اقتصادی و بازرگانی با تهران شامل تجارت، سرمایه‌گذاری، فناوری، بانکی، تامین مالی و انرژی را احیا خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، همه اطلاعیه‌های قبلی که تحریمهای وضع شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه تهران را اجرایی کرده بودند با صدور اطلاعیه جدید از سوی وزارت امور خارجه که طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است، لغو می‌شوند.

تصمیم مذکور در نشستی گرفته شد که در سطح وزیران و به ریاست اسحاق دار، وزیر دارایی پاکستان برگزار شد و این نشست از توافق برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و قدرتهای جهانی و اقدامات ایران برای اجرایی شدن این توافق استقبال کرد.

مقامات پاکستانی انتظار دارند با برداشته شدن محدودیتها، روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور همسایه رونق جدیدی پیدا کند و به دو کشور امکان دهد به گسترش سرمایه گذاری و همکاری در همه بخشها از جمله بخش بانکی، فاینانس، صنعت و انرژی بپردازند.

به گزارش ایسنا، پاکستان در حالی با گذشت بیش از یک ماه از اجرایی شدن توافق هسته ای، به لغو تحریمها علیه همسایه‌اش اقدام کرده است که پس از اجرایی شدن برجام و لغو ممنوعیت‌های آمریکا و اتحادیه اروپا در 16 ژانویه برابر با 26 دی ماه کشورهای متعددی شامل ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور و کانادا به محدودیتهای اقتصادی و تجاری علیه ایران پایان دادند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا