لاگارد در سمت مدیرکل صندوق بین المللی پول ابقا شد

لاگارد در سمت مدیرکل صندوق بین المللی پول ابقا شد

صندوق بین المللی پول مدت ریاست کریستین لاگارد را برای پنج سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش ایسنا، کریستین لاگارد نخستین زنی است که این سمت را برعهده داشته و تنها نامزد آن بود. دور دوم ریاست پنج ساله لاگارد بر صندوق بین المللی پول پنجم ژوییه آغاز می‌شود.

لاگارد 60 ساله در سال 2011 به عنوان یازدهمین مدیرکل صندوق بین المللی پول انتخاب شد و تحت ریاست وی این سازمان مالی بین المللی از بحران بدهی اروپایی و رکود اقتصادی جهانی عبور کرد. وی در ژوییه سال 2011 پس از اینکه دومینیک استراوس کان رییس قبلی صندوق در نیویورک به اتهام آزار جنسی یک خدمتکار هتل دستگیر و ناچار شد از سمت خود کناره گیری کند جانشین او شد.

الکسی موژین، مدیر هیات مدیره صندوق بین المللی پول در بیانیه ای اظهار کرد اعضای هیات مدیره تحت تاثیر مدیریت قوی و خردمندانه لاگارد در شرایط دشوار اقتصاد جهانی قرار گرفتند و خانم لاگارد توانایی صندوق برای حمایت از اعضایش را تحکیم کرد.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، لاگارد پیش از اینکه به صندوق بین المللی پول بپیوندد یک وکیل بین المللی بود و به عنوان وزیر تجارت، کشاورزی و دارایی فرانسه خدمت کرده بود. وی در دوران بحران مالی سال 2008 ریاست شورای وزیران اقتصاد و دارایی اتحادیه اروپا را برعهده داست.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا