در گردهمایی فارغ التحصیلان مدرسه عالی کسب و کار مطرح شد

مهارت آموزی باید جایگزین مدرک‌گرایی شود

مهارت آموزی باید جایگزین مدرک‌گرایی شود

رییس انجمن کسب و کار ایران با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی در کشور، ابراز امیدواری کرد: با همکاری آموزشگاه‌های مهارتی، صنایع و دانشگاه‌ها، مهارت گرایی به تدریج جایگزین مدرک گرایی شود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، هادی سیاری گفت: پیام موسسه عالی کسب و کار "مهارت آموزی" به جای "مدرک گرایی" است و 13 سال است که این موسسه آموزش غیردولتی، مهارت آموزی را بسترسازی و فارغ التحصیلانی را تربیت کرده که به جای کسب صرف دانش آکادمیک به سمت یادگیری مهارتی و کاربردی پیش رفته اند و پیام موسسه را که مهارت آموزی است به منصه ظهور رسانده‌اند.

وی که در گردهمایی کارآفرینان و جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان ماهان سخن می گفت، از آغاز ثبت‌نام دوره‌های MBA و DBA برای کارآفرینان و متخصصان کسب و کارهای مختلف در موسسه ماهان از یکم اسفند ماه خبر داد.

در این مراسم بهروز فروتن، کارآفرین برتر کشور درباره اشتغال فارغ التحصیلان موسسات غیردولتی و کاربردی و نقش موسساتی همچون ماهان در بهبود فضای کسب و کار، گفت: جوانان مهارتی و آموزش دیده، کاپیتان‌های اقتصاد کشور هستند که با حمایت موسسات آموزشی و با ارائه الگوهای مهارتی و کاربردی می توانند افراد را به تکاپوی علمی وا داشته و با خلق ایده‌های جدید و کارآفرینانه جذب بازار کار کنند.

وی با تاکید بر نقش تاثیرگذار موسسات خصوصی در ارائه آموزش‌های تخصصی و آماده سازی افراد برای ورود به بازار خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها به ویژه دولتی‌ها بیشتر مباحث پایه‌ای را تدریس می‌کنند در صورتی که رسالت موسسات آموزش عالی بخش غیر دولتی خطیر و سنگین است و با پیروی از الگوها و روش‌های کاربردی از فکر و اندیشه به سمت خلاقیت و عمل حرکت می‌کنند.

به اعتقاد فروتن، افرادی که از طریق فرآیندهای بخش خصوصی آموزش می بینند، زودتر جذب بازار کار شده و در جهت ارتقا و پیشرفت خود بیشتر تلاش می‌کنند.

کارآفرین نمونه حوزه صنایع غذایی با تاکید بر لزوم آموزش و تربیت نیروهای متخصص و ماهر در دوران پسا برجام ابراز امیدواری کرد: با برداشته شدن تحریم‌ها فرصت بیشتری برای رونق کسب و کار فراهم و نیاز به تحقیق و آموزش و کسب علم بیش از گذشته احساس شود.

شاهرخ ظهیری دیگر کارآفرین برتر ملی نیز در این مراسم بهبود فضای کسب و کار را مستلزم وجود مدیران کارآمد و مهارت آموخته دانست.

وی افزود: ارائه آموزشهای تخصصی و مهارتی به جوانان جویای کار به ویژه در دوران پسا برجام می‌تواند به اشتغالزایی و تولید در کشور منجر شود.

این کارآفرین حوزه صنایع غذایی با بیان اینکه دانش آموختگان بخش خصوصی با سرعت بیشتری راهی بازار کار می شوند، افزود: موسسه غیر دولتی ماهان با شناخت درست از بازار، نیروی کارآمد و دارای مهارت را برای ورود به فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال تربیت می کند که از کارهای ارزنده در چند سال اخیر بوده است.

به اعتقاد ظهیری، موسسات خصوصی با تربیت مدیران کارآمد و خلاق می‌توانند علاوه بر تولّد مدیرانی کارآمد به بهبود فضای کسب و کار کشور نیز کمک کنند.

این کارآفرین برتر کشور در پایان با اشاره به اهمیت خلق ایده‌های نوین و کارآفرینانه در فارغ التحصیلان گفت: فراگیری آموزش‌های مهارتی از سوی فارغ التحصیلان به ویژه در دوران پسابرجام و پساتحریم می‌تواند به رونق تولید و اشتغالزایی بیشتر بیانجامد و ورود دانش آموختگان به بازار کار را تسهیل کند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا