وزیر انرژی روسیه:

ایران تولید نفت خود را کاهش نمی‌دهد

ایران تولید نفت خود را کاهش نمی‌دهد

وزیر انرژی روسیه با اعلام موضع نفتی خود پس از نشست‌های نفتی تهران و دوحه، اعلام کرد: ایران رویکردی سازنده دارد اما برای توقف افزایش تولید نفت آمادگی ندارد.

مسئولان وزارت نفت در حالی درباره موضع نفتی ایران پس از برگزاری دو نشست تهران و دوحه با حضور برخی از وزرای نفت عضو اوپک و روسیه سکوت کرده اند که وزیر انرژی روسیه موضع و سیاست نفتی ایران را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: ایران در برابر توافق دوحه رویکردی سازنده داشته است اما برای توقف افزایش تولید، هنوز آمادگی ندارد.

این مقام دولت روسیه با تاکید بر اینکه ایران برای پیوستن به توافق دوحه برای افزایش ندادن تولید نفت، آماده نیست، تصریح کرد: ایران در برابر توافق یاد شده، واکنشی سازنده داشته است اما نمی تواند در این توافق با دیگر کشورهای تولیدکننده همراه شود.

وزیر انرژی روسیه تاکید کرد: همانطور که پیش از این گفته ام، ایران در برابر پیشنهادهای مورد بحث میان ما (تولیدکنندگان عمده نفت)، واکنشی سازنده داشته است اما هنوز برای پیوستن به آنها آماده نیست.

در همین حال، عاصم جهاد سخنگوی وزارت نفت عراق هم امروز گفته است: عراق خواهان ثبات بازارهای نفت است و با هر اقدامی که به رشد قیمت کمک کند، همراهی می کند؛ اما تنها در صورتی که همه تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک همین کار را انجام دهند.

این در حالی است که بیژن زنگنه وزیر نفت پس از برگزاری نشست نفتی تهران با بیان اینکه ایران از تثبیت سقف تولید نفت اوپک حمایت می کند، گفته بود: علاوه بر اوپک، تاکنون روسیه و عمان از تثبیت سقف تولید نفت کشورها حمایت خود را اعلام کرده‌اند.

هفته گذشته، وزیران نفت و انرژی روسیه، عربستان، ونزوئلا و قطر در دوحه، پایتخت قطر، دیدار و توافق کردند که میانگین تولید ماهانه خود در سال ٢٠١٦ میلادی را نسبت به تولید ماه ژانویه این سال افزایش ندهند، مشروط بر این که دیگر تولیدکنندگان نیز با این طرح همراهی کنند.

در همین حال سیدمحمدعلی خطیبی نماینده سابق ایران در اوپک امروز در گفتگو با مهر با تشریح پشت پرده‌ نشست ۴ جانبه دوحه، جزئیات سناریوی تحریم نفتی ایران در دوران لغو تحریم‌ها را اعلام کرده و گفته است: عربستان به دنبال توقف افزایش تولید نفت ایران است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا