قیمت طلا به ۱۲۳۱ دلار رسید

قیمت طلا به ۱۲۳۱ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۲۳۱ دلار و ۴۳ سنت رسید.

به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران پس از افزایش 2 درصدی قیمت طلا در روز پنجشنبه، دیروز اقدام به برداشت سود کردند، قیمت طلا کاهش یافت، اما احتمال باقی ماندن نرخ بهره در آمریکا در سطح فعلی موجب شد تا قیمت ها همچنان در بالای 1225 دلار باقی بماند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.04 درصد کاهش به 1231 دلار و 43 سنت رسید و در مسیر ثبت افت قیمت نیم درصدی قرار گرفت که اولین افت در طی 5 هفته گذشته بود.
قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه آوریل هم با 0.4 درصد افزایش به 1230 دلار و 80 سنت رسید.
قیمت ها از ابتدای امسال تاکنون حدود 16 درصد افزایش داشته که ناشی از آشفتگی در بازارهای مالی و کاهش احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا بوده است.
ژورژت بوئله، تحلیلگر موسسه ای بی ان آمرو گفت: «روند حرکت رو به جلوی طلا قوی است. قیمت فلز زرد روز پنجشنبه حتی با وجود افزایش ارزش دلار بالا رفت. بنابراین این بدان معناست که سیاست بانک مرکزی آمریکا عامل اصلی تعیین کننده قیمت طلاست.»
قیمت طلا معمولا از کاهش نرخ بهره منتفع می شود، زیرا این موضوع هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد را کاهش می دهد.
دیگر عامل افزایش قیمت طلا، ورود سرمایه به صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا بوده به نحوی که حجم دارایی های آنها بیش از کاهشی که در کل سال 2015 داشته، امسال رشد کرده است.
در بازارهای فیزیکی، تقاضای آسیا برای طلا این هفته کاهش داشت.
قیمت نقره نیز با نیم درصد کاهش به 15 دلار و 40 سنت رسید.
ارزش طلا در مقایسه با نقره روز جمعه به بالاترین رقم خود در بیش از 7 سال گذشته رسید به نحوی که هر اونس طلا معادل 80 اونس نقره شد.
انتهای پیام//204

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا