اتهام میوه ای به دولت یازدهم!

قاچاق محصولات کشاورزی واقعیت دارد؟

قاچاق محصولات کشاورزی واقعیت دارد؟

معاون پارلمانی رییس جمهور دولت دهم در حالی خبر از رکورد قاچاق محصولات کشاورزی خبر می دهد که وزیر اقتصاد و دارایی دولت یازدهم به صراحت اعلام کرد : قاچاق کالا از گمرک امکان ندارد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، لطف‌الله فروزنده‌دهکردی معاون پارلمانی رییس جمهور دولت دهم طی گفتگویی بابیان اینکه مسئله کنترل قاچاق از مسائلی است که مجلس باید به آن توجه کند، گفت : چرا ۲۰ تا ۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی وارد کنیم و امسال واردات محصول کشاورزی قاچاق رکورد زده‌است.

این در حالی است که علی طیب نیا زیر امور اقتصادی و دارایی درباره اخبار منتشر شده در خصوص قاچاق میوه از گمرکات کشور گفت: قاچاق کالا از گمرک امکان پذیر نیست زیرا اگر کالا از طریق گمرک وارد شود دیگر قاچاق نیست؛ قاچاق یعنی ورود کالا غیر از ضوابط قانونی است.

وی با اشاره به راه اندازی سیستم نوین گمرکی گفت: با راه اندازی این سیستم زمینه تعامالات ناسالم با گمرک از بین رفته و به همین دلیل شاهد اعتراض های از افرادی هستیم که تعاملات ناسالم را برقرار می کردند.

طیب نیا ادامه داد: قاچاق خارج از حوزه گمرکات کشور وجود دارد اما بر اساس گزارش های دریافتی، حجم قاچاق کالا کاهش یافته اما همچنان این مشکل عمده وجود دارد و به تولید کشور ضربه می زند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا