راه‌اندازی ۱۰ معدن جدید در چهار محال و بختیاری

راه‌اندازی ۱۰ معدن جدید در چهار محال و بختیاری

گروه معادن - رئیس امور معادن چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 182 معدن در استان، گفت: 10 معدن در سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ماین نیوز، «بهزاد ابراهیمی» از استخراج 5.5 میلیارد تن مواد معدنی در 10 ماهه گذشته خبر داد و گفت: از این میزان چهار میلیارد تن در استان استفاده شده و 1.5 میلیارد تن به استان‌های اصفهان و خوزستان صادر شده است.

وی با اشاره به وجود 182 معدن در استان، افزود: از این معادن سنگ تزئینی و نما، خاک‌نسوز، گچ، مواد اولیه سیمان، شن و ماسه استخراج می‌شود.

ابراهیمی از سرمایه‌گذاری 630 میلیارد دلاری در 10 ماهه گذشته در این معادن خبر داد و گفت: امسال 22 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جدید شد که زمینه اشتغال 1530 نفر را فراهم کرده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی 10 معدن جدید در سال آینده، تصریح کرد: با راه‌اندازی این تعداد معادن در استان زمینه اشتغال 70 نفر فراهم شده و سرمایه‌ای بیش از 50 میلیارد ریال لازم است.

رئیس امور معادن چهار محال و بختیاری، تکمیل اکتشاف ماهواره‌ای به طول 3900 کیلومتر در دو شهرستان بروجن و کیار، ایجاد سه پهنه معدنی در شمال استان در سه منطقه مارکده، بردشاه و کوهرنگ و راه‌اندازی برنامه ژئوتوریسم، را از برنامه‌های شاخص در سال آینده عنوان کرد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا