رایزنی استاندار مازندران برای پرداخت حقوق بازنشستگان البرز مرکزی

رایزنی استاندار مازندران برای پرداخت حقوق بازنشستگان البرز مرکزی

گروه معادن >زغال‌سنگ - استاندار مازندران برای پرداخت حقوق بازنشستگان شرکت زغال سنگ البرز مرکزی با معاون اول رئیس جمهوری رایزنی کرد.

به گزارش ماین نیوز، ربیع فلاح گفت: صندوق بازنشستگان موظف به پرداخت حق و حقوق کارگران بازنشسته البرز مرکزی است و این افراد زحمت کش نباید نگرانی بایت دریافت حقوق داشته باشند.

وی افزود : در رایزنی ای که بتازگی با معاون اول رئیس جمهوری داشتم ، آقای جهانگیری بر پرداخت بموقع حق و حقوق کارگران بازنشسته زغال سنگ البرز تاکید کرد و ما همچنان این موضوع را تا تحقق حق و حقوق کارگران پیگیری می کنیم.

بازنشستگان شرکت زغال سنگ البرز مرکزی حقوق خود را از صندوق فولاد کشور دریافت می کنند.

صنعت فولاد کشور دارای 80 هزار نیروی بازنشسته است که شش هزار و 200 نفر از آنان را کارگران بازنشسته شرکت زغال سنگ البرز مرکزی تشکیل می دهند.

این کارگران می گویند که دو ماه حقوق معوقه دارند.

شرکت زغال سنگ البرز مرکزی با دستکم 40 سال سابقه ، یکی از تولیدکنندگان کنسانتره زغال سنگ کک شو کشور است .

این شرکت که در شهرستان سوادکوه واقع است ، بهره برداری از معادن نهفته در دامنه های مرکزی کوههای البرز را برعهده دارد. شرکتی که بخش شرقی این معادن را در استان های سمنان و گلستان بهره برداری می کند ، البرز شرقی نام دارد.

رشته کوه البرز که دماوند بلندترین قله ایران تاجش محسوب می شود به سه بخش شرقی ، مرکزی و غربی در داخل ایران بخش بندی می شود و از آستارا در غربی ترین نقطه تا مرز خراسان در شرقی ترین نقطه کشور کشیده شده است.

** ضرورت فعال تر شدن انجمن معادن
استاندار مازندران همچنین خواهان فعال تر شدن کارکرد انجمن معادن و سایر تشکل های مرتبط در این حوزه شد و گفت : تشکل های مرتبط باید نقشه راه برای فعالیت خود در حوزه معدن ترسیم کنند.

فلاح به گله مندی معدنکاران زغال سنگ استان از مجتمع های فولاد به خاطر نخریدن محصولات تولیدی آنها اشاره کرد و افزود : محصولات تولید زغال سنگ این استان کمتر از 10 درصد مواد اولیه این واحدها را تامین می کند و لازم است مجتمع های فولاد برای حمایت از تولیدات داخلی ، محصولات این شرکت ها را خریداری کنند.

استاندار مازندران مدیران صنعت ، معدن و تجارت استان را هم موظف به بررسی موضوع نخریدن زغال سنگ تولیدی شرکت زغال سنگ البرز مرکی در مجتمع ذوب آهن کرد.

** سرمایه گذاری 30 هزار میلیارد ریالی بر معادن استان

استاندار مازندران از آزادسازی اکتشاف معدنی در پنج هزار و 400 کیلومتر از پهنه اکشتافی ذخایر معدنی این استان خبر داد و گفت که برای استخراج این پهنه نیاز به 30 هزار میلیارد ریال سرمایه گذار داخلی و خارجی است.

وی افزود : اداره کل صنعت، معدن و تجارت موظف به ایجاد بستر مناسب برای اجرای طرح های اکتشافی معادن استان شده است .

استاندار مازندران گفت که این سرمایه گذاری برای معدن فلورین استان از سوی بخش خصوصی انجام می شود و می تواند باعث تثبیت اشتغال در این حوزه شود.

طرح احیای زغال سنگ البرز مرکزی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با هفت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به اجرا گذاشته شده است . این طرح در زمان تکمیل برای چهار هزار و 500 نفر شغل ایجاد می کند.

هم اکنون در استان مازندران 231 معدن دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که فعالیت نیمی از آنها در سال های اخیر به خاطر مشکلات اقتصادی متوقف شد. میزان ذخایر معدنی مازندران هم 58 میلیون تن اعلام شده است. حدود سه هزار و 600 کارگر نیز در این بخش اشتغال دارند. زغال سنگ ، گرانیت ، فلورین و سلیس مهم ترین مواد معادن مازندران است .
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا