فروزنده در نشست خبری "معیشت و پیشرفت، خواستگاه مجلس دهم"

۲۵ راهکار عملیاتی برای اقتصاد نوشتیم/این دولت رکورد واردات کشاورزی را زد/اقتصاد لیبرالی عقیم است

۲۵ راهکار عملیاتی برای اقتصاد نوشتیم/این دولت رکورد واردات کشاورزی را زد/اقتصاد لیبرالی عقیم است

لطف الله فروزنده با بیان اینکه ائتلاف اصولگرایان با برنامه وارد انتخابات مجلس دهم شده است گفت: ترکیب ما ۲۰ نفر اقتصاددان هست و ۲۵ راهکار عملیاتی برای اقتصاد نوشتیم و اولین مسئله این است که مردم را مشارکت دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ لطف الله فروزنده در نشست خبری "معیشت و پیشرفت، خواستگاه مجلس دهم" که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد با بیان اینکه نقدهای مختلفی درباره منطق دولت وجود دارد که گاها مطرح می شود، اظهار کرد: کشور باید به صورت سیستمی اداره شود و اگر مجلس و دولت تفکر و دیدگاه واحدی نداشته باشند که همان اقتصاد مقاومتی است، گرفتار می شویم.

وی گفت: دو تفکر برای اداره کشور داریم که یکی "لیبرالی" است و می گوید باید با بیرون ارتباط برقرار کنیم تا سرمایه ها و تکنولوژی داخل کشور بیاید؛ البته طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این دیدگاه عقیم است.

نامزد انتخابات مجلس دهم افزود: تفکر دیگر این است که به تفکر داخلی توجه کنیم. مهم ترین مشکل مردم معیشت است و رکود به جایی رسیده که مثل جیوه دماسنج درجه حرارت آن افتاده است؛ برنامه دولت برای رکود را در این حوزه باید جویا شد.

فروزنده خاطر نشان کرد: مجلس می تواند با قانون گذاری همچون سیاست های اصل 44، هدفمندی یارانه ها، مبازه با قاچاق کالا و ارز مشکلات را حل کند ولی وقتی برنامه ششم هیچ هدفی برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ندارد چه انتظاری می توانیم داشته باشیم؟!

وی گفت: وقتی مجلس به وزیری می گوید چرا 16 شرکت را اداره می کنید در حالیکه وزارت شما خیلی گسترده و پر کار است، می گوید خیر بنده 19 شرکت را اداره می کنم.

او با بیان اینکه ائتلاف اصولگرایان با برنامه وارد شده است، ابراز کرد: ترکیب ما 20 نفر اقتصاددان هست که نگاه پیشرفتی و عدالتی در برنامه ها دارند. در این برنامه معتقدیم که در وضعیت موجود باید وضعیت بنگاه های اقتصادی را بررسی کنیم لذا اولین مسئله واردات و مدیریت واردات است.

وی به یکی از بهترین روش ها در این زمینه که توسعه دولت الکترونیکی است، اشاره کرد و گفت: از این طریق می توان اشراف نظر بر واردات و وارد کنندگان داشت. دیگری سیستم بانکی است و باید به سمت حمایت از تولید رود.

فروزنده افزود: نگاه باید به سمت بخش فرار مالیاتی ها باشد. تحریم تنها 20 تا 30 درصد بر بنگاه های اقتصادی تأثیر داشته است اما اگر بازار و مشکلات اقتصادی حل و حمایت اقتصادی شود، مشکلاتشان شان حل می شود.

او خاطر نشان کرد: 25 راهکار عملیاتی برای اقتصاد نوشتیم و اولین مسئله این است که مردم را مشارکت دهیم؛ مردم در کجا سرمایه گذاری کنند؟ بند اول سیاست اقتصادی مشارکت مردم است و ما معتقدیم قوانین موجود را باید پیگیری کنیم، قوانین مزاحم را حل کنیم و در نهایت به دولت حمایت برسانیم و دنبال جنجال با دولت نیستیم.

نامزد انتخابات مجلس دهم کاهش وابستگی به نفت را یک فرصت دانست و ابراز کرد: تقویت شرکت های دانش بنیان از دیگر رویکردهای ماست زیرا 3000 شرکت موجود در این عرصه داریم و از طرفی370 میلیون بازار هدف مثل عراق و کشورهای همسایه وجود دارد و تقویت بخش خصوصی، بسیار کمک حال در این عرصه است.

او با بیان اینکه باید توزیع عادلانه داشته باشیم، گفت: 30 میلیون تن محصولات کشاورزی چرا باید وارد کنیم؟! امسال رکورد واردات کشاورزی را زدیم.

فروزنده با بیان اینکه بحث مبارزه با فساد را نباید فراموش کنیم، گفت: مگر می شود قراردادهای نفتی ببندند و بعد مجلس از کانال های دیگر مطلع شود که قضیه چه بوده است؟!

فروزنده خاطر نشان کرد: ائتلاف اصولگرایان برنامه نوشته است و برنامه داریم دغدغه اصلی مردم را که معیشت است پیگیری کنیم؛ دنبال این هستیم تا برنامه پیشرفت را براساس دستو رهبری ایجاد کنیم و در این راستا گفتمان سازی کنیم.

فروزنده در ادامه این نشست در انتقاد به سهل انگاری دولت برای مبارزه با قاچاق کالا گفت: در مورد مبارزه با قاچاق چندین طرح خوب داشتیم که متأسفانه دولت یازدهم آن را اجرا نکرد. به‌عنوان مثال طرح‌هایی مانند طرح ایران‌کد و شبنم برای جلوگیری از قاچاق طراحی شده است که اجرای این طرح‌ها را متوقف کردند و هیچ چیزی نیز جایگزین آن نکردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ برنامه روشنی برای مبارزه با قاچاق نمی‌بینیم و مشخص است که دغدغه دولت مبارزه با قاچاق نیست. گرچه همواره قاچاق وجود داشته اما ما در دولت قبل تلاش کردیم با طرح‌هایی مانند ایران کد و شبنم و ایجاد دولت الکترونیک از قاچاق جلوگیری کنیم اما این طرح‌ها را متوقف کردند.

کاندیدای لیست ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم افزود: در دولت قبلی 18 هزار پیشخوان دولت درست کردیم اما این موضوع را هم متوقف کردند و حتی یک خدمت نیز به آنها ارجاع ندادند.

فروزنده در پاسخ به سوالی در خصوص ایجاد مناطق آزاد نیز، گفت: مجلس نهم مقاومت کرد و اجازه افزایش مناطق آزاد و 50 الی 60 منطقه را نداد و لایحه دولت نیز با رأی پایینی رأی آورد. بنابراین نگاه مجلس این بود که مناطق آزاد محلی برای واردات کالا است و جلوی آن را گرفت.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امروز کسانی که مسئله فسادشان روشن است پشتیبان برخی لیست‌های انتخاباتی هستند و به صورت روشن از این لیست‌ها حمایت می‌کنند.

معاون برنامه ریزی دولت دهم اضافه کرد: پول‌های کثیف قاچاق و واردات عقبه یک لیست انتخاباتی است که این لیست کاملاً سیاسی بوده و به دنبال حل مشکلات اقتصادی کنونی کشور نیست. بنابراین اگر کسانیکه به مجلس می‌روند استکبار جهانی را باور نداشته باشند و به آنها بگویند که کدخدا و قدرت بزرگ در جهان هستند، مدل اقتصادی را اجرا خواهند کرد که مدل وابستگی است.

فروزنده خاطرنشان کرد: در برنامه چهارم گفتند که مکتب امام را باید در موزه بگذاریم و حالا در برنامه ششم نیز یک کلمه درباره استکبار ستیزی و حمایت از مقاومت نگنجانده‌اند درحالی که همه ملت حمایت از مدافعان حرم را قبول دارند اما با تمام این اوصاف یک کلمه در مورد حمایت از مقاومت صحبت نمی‌شود.

وی تأکید کرد: رویکرد اینها لیبرالی است و می‌خواهند آموزش و پرورش را خصوصی کنند در حالی که انگلیس که مهد لیبرال دموکراسی است آموزش و پرورش را به صورت دولتی اداره می‌کند اما اینها می‌خواهند آن را به بخش خصوصی بدهند.

انتهای پیام//

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا