بازار گرمی رئیس جدید سایپا با اعلام دلیل استقبال از سهام و وضعیت آینده

بازار گرمی رئیس جدید سایپا با اعلام دلیل استقبال از سهام و وضعیت آینده

رئیس جدید هیأت‌مدیره سایپا با بیان استراتژی مشارکت با سرمایه گذاران خارجی، دلیل استقبال از سهام "خساپا" در بورس را اعلام کرد و از شروع مثبت این شرکت در سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی سیدابریشمی (مدیرعامل سابق سازمان صنایع کوچک) که به همراه قناتی مدیرکل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، به تازگی جانشین محمدرضا نوروز زاده رئیس سازمان گسترش و حسن عمو زاده قائم مقام مدیرعامل سایپا، وارد هیأت مدیره این شرکت بورسی و 1.7 هزار میلیارد تومانی شده ، برنامه های مشارکت با سرمایه گذاران خارجی را اعلام کرد و از شتاب‌گرفتن مذاکرات با شرکت‌های خارجی خبر داد و به خبرگزاری میزان گفت: قصد داریم در این مذاکرات، قراردادهای نهایی را به گونه‌ای منعقد کنیم که منافع صنعت خودروسازی کشور و گروه سایپا به‌طور‌کامل مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به فرایند کنونی مذاکرات گروه خودروسازی سایپا با شرکت‌های خارجی، اظهار داشت: درحال‌حاضر، با توجه به چارچوب‌هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین کرده در حال گفت‌وگو با چندین شرکت مطرح بین‌المللی هستیم و به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم.

وی افزود: فرایند انتقال دانش طراحی و ساخت، مشارکت و سرمایه‌گذاری و درصد ساخت داخلی محصولات و توجه به مباحث زنجیره تأمین، از‌جمله مهم‌ترین محورهای مذاکرات سایپا با شرکت‌های خارجی است.

رئیس هیأت‌مدیره سایپا با بیان اینکه ورود شرکت‌های جدید خارجی به کشور زمینه توسعه هرچه بیشتر سبد محصول گروه سایپا را فراهم خواهد کرد، گفت: مدیریت اجرائی جدید سایپا اقدامات و برنامه‌های مناسبی در زمینه طراحی و تولید خودروهای جدید را در دستور‌کار قرار داده و در‌صورتی‌که سرمایه‌گذاری و همکاری مدنظر گروه سایپا با شرکت‌های خارجی محقق شود، شاهد تحولی عظیم در سبد خودروهای تولیدی خواهیم بود.اما مهم‌تر از این، برنامه‌ریزی و تقویت مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا برای تولید محصولات جدید با مشارکت مهندسان و فارغ‌التحصیلان با‌تجربه ایرانی است.

سیدابریشمی ادامه داد:براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در گروه خودروسازی سایپا، مقرر شده هر سال چند خودروی جدید به سبد تولیدات این شرکت اضافه شود و با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در این حوزه، این هدف مطابق برنامه زمان‌بندی‌شده پیش می‌رود.

وی استقبال از سهام سایپا در بورس را ناشی از سیاست‌گذاری مدیریت اجرائی این مجموعه در اصلاح ساختار مالی و اقتصادی دانست و گفت: خوشبختانه شاهدیم این روزها سهام سایپا در بورس با استقبال مواجه شده که نشان از توجه بازار به اصلاحات ساختاری در‌دست‌اجرا در گروه است. امیدواریم این اصلاحات باعث حل مشکلات نقدینگی شرکت و به‌تبع‌آن، تأمین نقدینگی قطعه‌سازان شود.

سیدابریشمی افزود: علاوه بر باز مهندسی مالی شرکت، با واگذاری شرکت‌های غیر سودده و جبران زیان‌های انباشته و همچنین افزایش توان سودآوری شرکت‌ های گروه از طریق اصلاح پُرتفُوی و ساختار مالی و افزایش سرمایه که به خوبی در سطح گروه طراحی شده، سال ٩٥ را با توسعه محصولات و بازار و ارائه برنامه نوین آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا