مصباحی مقدم در نشست خبری "معیشت و پیشرفت" مطرح کرد

آب، محیط زیست، مسکن، اشتغال، و اصلاح نظام بانکی اولویت‌های مجلس دهم باید باشد/سیل نقدینگی ویرانگر شد

آب، محیط زیست، مسکن، اشتغال، و اصلاح نظام بانکی اولویت‌های مجلس دهم باید باشد/سیل نقدینگی ویرانگر شد

مصباحی مقدم با بیان این که آب، محیط زیست، سرمایه گذاری در انرژی، مسکن، اشتغال، و اصلاح نظام بانکی از اولویت های مجلس آینده باید باشد گفت: به مسئله توانمندسازی خانواده ها باید توجه شود تا یارانه بگیر نشوند بلکه با توانمندسازی آن ها یارانه بده شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری "معیشت و پیشرفت، خواستگاه مجلس دهم" برای ارائه جزئیات برنامه‌ها و رویکردهای اقتصادی ائتلاف بزرگ اصولگرایان در مجلس آینده با حضور اقتصاددان و صاحبنظران اقتصادی فهرست ائتلاف اصولگرایان در تهران آغاز شد.

مصباحی مقدم در این نشست خبری که در خبرگزاری تسنیم در حال برگزاری است با بیان اینکه تمام نظرخواهی ها نشان می دهد اولویت اول ما اقتصاد، مسائل بانکی، رشد، اشتغال و قدرت خرید مردم است، اظهار کرد: در آغاز هر مجلسی باید نمایندگان برنامه های خود را بدهند و به نظر من باید اولویت ها را تعیین کرد.

وی گفت: دولت برنامه به ما نداده در حالیکه نیازمند تعیین شاخص ها هستیم و در سیاست های ابلاغی این شاخص ها تعیین شده است مثلا رشد اقتصادی هشت درصد؛ دستیابی به این رشد امکانپذیر است زیرا ظرفیت های اقتصادی ما بسیار خالی است و باید در چهار سال آینده اولویت های سرمایه گذاری را تعیین کنیم.

او افزود: آب، محیط زیست، ساماندهی صندوق های بازنشستگی، سرمایه گذاری در انرژی، مسکن، اشتغال، اصلاح نظام بانکی که در دوره فعلی مجلس هم پیگیری می کنیم از جمله اولویت هاست. طرحی هم در این رابطه ارائه داده ایم که در نوبت بررسی است.

مصباحی مقدم گفت: در مجلس آینده رفع موانع تولید در اولویت است و باید به تولید ملی توجه کنیم نه اینکه نگاه مان به خارج از کشور باشد و این موضوع در دیدگاه اقتصاد مقاومتی هم هست.

وی عنوان کرد: 950 هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود در دست مردم است که در دو سال و نیم گذشته دو برابر شده است و لذا باید مدیریت شود تا به سیلی ویرانگر تبدیل نشود. 18 تا 22 میلیارد تومان ارز در دست مردم است.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: طلایی که در دست مردم است سرمایه راکد است و می توان از آن استفاده کرد و یکی از مسائلی که اهمیت دارد دنبال کردن مو به موی سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

او ابراز کرد: به مسئله توانمندسازی خانواده ها باید توجه شود تا فقط یارانه بگیر نشوند و با توانمندسازی آنها باید یارانه بده شوند؛ باید رفع فقر و محرومیت مردم را در دستور کار قرار دهیم؛ در سیاست جمهوری اسلامی ننگ است که هنوز بعد این همه سال فقیر داشته باشیم.

در حال تکمیل...

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا