اولین دستگاه تزریق داروهای ام اس در ایران رونمایی شد

اولین دستگاه تزریق داروهای ام اس در ایران رونمایی شد

اتواینجکتور داروی رسیژن و سینومر که از به روزترین روش های ابداعی برای تسهیل فرآیند تزریق داروها است٬ رونمایی شد.


به گزارش اقتصاد ایران آنلاین: دکتر هاله حامدی فر در مراسم رونمایی از اتواینجکتور داروی رسیژن و سینومر که در هتل استقلال برگزار شد٬ گفت: اتواینجکتور که از به روزترین روش های ابداعی برای تسهیل فرآیند تزریق داروها است٬ گامی مهم و موثر در کاهش مشکلات تزریق و افزایش پذیرش بیماران نسبت به داروها است.
وی یادآور شد: این شکل دارویی دارای مزایای فراوانی است.
حامدی فر از جمله مزایای این دارو را نحوه بسیار ساده کارکردشان دانست و گفت: اتواینجکتورها توسط خود بیمار تزریق می شوند و نیازمند مراجعه به مراکز درمانی در هر نوبت تزریق نیستند و هزینه های مربوط به رفت و آمد و مسائل جانبی آن را ندارد.
وی از دیگر مزایای این دارو را دیده نشدن سوزن سرنگ در کل مدت زمان تزریق دانست و افزود: این موضوع هم از جنبه ایمنی (امکان آسیب دیدگی با سرسوزن) و هم از جنبه افزایش همکاری بیمار بسیار موثر است.
مدیرعامل شرکت سیناژن همچنین دقت این وسیله در تزریق را در خور توجه دانست و یادآور شد: تزریق های زیرپوستی به خودی خود به جهت میزان فضای محدود برای سرنگ و احتمال بالای خطا در تزریق فرآیند دشواری به حساب می آیند، اما این وسیله با نحوه قرارگیری ساده و مشخص، طول مشخص سوزن که برای این نوع تزریق تنظیم شده است خطای محل و میزان ورود سوزن را بسیار کاهش داده و بنا به نوع آزاد شدن دارو در آن (که با فشردن ساده یک دکمه انجام می شود) دغدغه تزریق میزان اشتباه از دارو را از بین می برد و دارو را به درستی به بیمار می رساند.
به گفته وی٬ تا پیش از این استفاده از این داروها به رغم تلاش های فراوان برای تسهیل فرایند تزریق٬ با دغدغه هایی که پیشتر شمرده شد همراه بود و هم اکنون با ورود نخستین داروهای کاملا ایرانی حوزه ام اس، با این شکل دارویی شاهد برطرف شدن آن ها هستیم.
وی اظهار امیدواری کرد که با تلاشهایی از این دست تمامی خدمتگزاران عرصه دارویی کشور شاهد کاهش هر روزه آلام بیماران بالاخص هموطنان مبتلا به بیماریهای خاص و صعب العلاج باشیم.

در ادامه این مراسم دکتر محمد علی صحراییان نائب رئیس و دبیر کمیته علمی انجمن ام اس اظهار داشت:
اکنون فصل انتخابات است و در رهگذری صحبت از انتخاب است واقعیت این است که فرصت های محدود زندگی ما را مجاب به انتخاب صحیح می کند و این ماهستیم که برمی گزینیم داروی تولید داخل و یا وارداتی را انتخاب کنیم. داروهایی که با هزینه های بالا به دست بیمار می رسد. این انتخاب انتخابی است که هم برای پزشکان و هم برای بیماران روشن و واضح است امروزه خوشحالیم که اثرات خوب دارو های ایرانی را مشاهده می کنیم خوشحایم از اینکه با انتخاب های خوب متخصصین و پزشکان داخلی بیش از 80 درصد بیماران ام اس ایران از دارو های داخلی استفاده می کنند .
وی در ادامه افزود: براساس آمار و ارقام بپذیریم به ازای هر دو داروی خارجی که که وارد کشور ما می شود یک شغل در کشور بیگانه ایجاد می شود و این درحالی است که همکاران عزیزان و جوانان ما با بی کاری مواجه اند.
صحراییان در خاتمه اظهار داشت: هر انتخاب در نهایت یک رای است به سربلندی ایران امیدواریم همانطور که در تمامی زمینه ها با تلاش و کوشش موفق به انتخاب های درست شد هایم در راه خدمت رسانی به بیماران نیز راه صحیح را برگزینیم .امیدوارم شرکت سیناژن که درهر سال به نوعی با موفقیت هایی که خلق می کند و باعث خوشحالی بیماران و پزشکان می شود به رشد روزافزون تری برسد ما نیز خوشحالیم که از اینکه می بینیم به همت جوانان مشغول در شرکت های پیشرو پا به پای کشور های دیگر در تولید دارو های ام اس موفق هستیم.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا