آمریکا به شرکت بوئینگ برای مذاکره با شرکت های ایرانی مجوز داد

آمریکا به شرکت بوئینگ برای مذاکره با شرکت های ایرانی مجوز داد

شرکت آمریکایی «بوئینگ» روز جمعه اعلام کرد مجوز لازم برای مذاکره با شرکت های هواپیمایی ایران درباره فروش هواپیما را دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، این مجوز که روز پنجشنبه اعطا شده، گامی درجهت رقابت این شرکت آمریکایی با رقیب اروپایی خود - ایرباس - محسوب می شود که ماه گذشته با فروش 118هواپیما به ایران موافقت کرد.

شرکت بوئینگ دربیانیه ای اعلام کرد: ما درخواست دادیم ومجوزی برای ارزیابی نیازهای کنونی ایران به هواپیماهای تجاری شرکت های ایرانی مورد تایید دولت آمریکا، دریافت کردیم.

وزارت خزانه داری آمریکا ازاظهار نظر دراین خصوص خودداری کرد.

بوئینگ دربیانیه خود افزود: شرکت ایرباس رقیب اروپایی ما درحال پیشبرد منافع خود دربازار ایران است وکانادا نیز بتازگی اعلام کرد که به شرکت «بمباردیر» اجازه دسترسی به بازار ایران را می دهد. ما درک می کنیم که وضعیت درمنطقه پیچیده ومتغیر است وهمچنان از رهنمودهای دولت آمریکا درارتباط با معاملات تجاری با ایران، تبعیت می کنیم.

به تازگی معاون شرکت مشاوره هواپیمایی «آویاتس» با تاکید بر رقابت شرکت های « بوئینگ» و«ایرباس» گفته بود که محتمل است شرکت آمریکایی بویینگ به آرامی بدنبال کسب قرار دادهایی با ایران باشد.

«گوردون جاندرو» سخنگوی شرکت بوئینگ نیز گفته بود: اگر بنا باشد به شرکت های تایید شده ایرانی هواپیما بفروشیم، گام های مختلفی وجود دارد که باید برداشته شود اما فعلا به ارزیابی شرایط ادامه می دهیم.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا