پوند چرا در برابر دلار و یورو تقویت شد؟

پوند چرا در برابر دلار و یورو تقویت شد؟

در پی انتشار آمار اشتغال پیچیده بریتانیا که نشان از سقوط نرخ بیکاری می‌داد، آن هم در حالی که نرخ تورم منفی شده و رشد دستمزدها کمتر از پیش بینی اقتصاددان‌ها بود، واحد پولی بریتانیا در برابر دیگر واحدهای پولی تقویت شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد،آمار روز 22 اکتبر نشان خواهد داد که میزان خرده‌فروشی در ماه سپتامبر افزایش یافته است یا خیر. این درحالی است که بازارها احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را تنها 32 درصد می‌دانند.

بر اساس این گزارش، پوند برای سومین هفته در برابر دلار تقویت شد. بدین ترتیب هر پوند 1.5444 دلار معامله شد. همچنین این واحد پولی با رشد 0.7 درصدی در برابر یورو مواجه شد. در پایان هفته کاری منتهی به جمعه، هر یورو معادل 73.62 پنی ارزش پیدا کرد که اولین هفته افزایش این واحد پولی  در برابر یورو از اواسط سپتامبر بوده است.

بر اساس میانگین پیش بینی اقتصاددانان طبق بررسی بلومبرگ، آماری که 22 اکتبر توسط دفتر آمار ملی بریتانیا اعلام خواهد شد، از افزایش 0.3 درصدی خرده فروشی بریتانیا (شامل سوخت خودرو) حکایت خواهد کرد. این درحالی است که میزان افزایش آن در ماه گذشته 0.2 درصد بوده است.

کریستین فوربس یکی از مقامات بانک مرکزی انگلستان اعلام کرد که نرخ بهره بریتانیا افزایش خواهد یافت و زمان وقوع آن نزدیک خواهد بود. نرخ بهره رسمی بانک مرکزی از ماه مارس 2009 در مقدار پایین 0.5 درصد بوده و آخرین افزایش آن به سال 2007 برمی‌گردد.

همچنین بر اساس این گزارش، اوراق قرضه بریتانیا در هفته گذشته با رشد روبرو شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا