قراردادهای نامناسب مشکل اصلی مراودات تجاری

قراردادهای نامناسب مشکل اصلی مراودات تجاری

معاون آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه و تجارت ایران از نبود قراردادهای مناسب در معاملات تجاری با عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خراسان، سید مجتبی موسویان روز پنجشنبه در نشست چهارجانبه ایران، هنگ کنگ، عراق و افغانستان با بیان اینکه ایجاد دوستی یکی از اهداف تجارت است، عنوان کرد: تجارت زبان مخصوص به خود دارد و مذاکرات تجاری باید به شیوه ای خاص انجام شود.

وی با اشاره به نگارش نادرست قراردادها با کشور عراق، اظهار کرد: نبود قراردادهای مناسب باعث ایجاد سوتفاهم و در نتیجه قطع همکاری خواهد شد.

موسویان درباره مشکلات عراق برای صادرات کالا به این کشور، اعلام کرد: کیفیت کالا، مسائل حمل‌ونقل، درج لیبل‌ و مشخصات کامل محصول به زبان کشور هدف، حضور دلالان و در نهایت موضوع قراردادها و خریدهای انحصاری عمده مشکلات را در زمینه صادرات به کشور عراق تشکیل می‌دهند.

معاون آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه و تجارت ایران تصریح کرد: در بین مشکلات ذکر شده به جز موضوع حمل‌ونقل، چهار مشکل دیگر از نبود قرارداد حقوقی مناسب بین طرفین معامله خبر می‌دهد.

وی با اشاره به برداشته شدن تحریم‌ها و دوران پساتحریم، عنوان کرد: در بستن قراردادها باید مجموعه‌ای از قوانین تجاری بین‌المللی را رعایت کنیم تا کمتر دچار مشکل شویم.

موسویان با اشاره به ورود هیات‌های تجاری کشورهای مختلف دنیا به ایران، اظهار کرد: ایران با دو کشور عراق و افغانستان قبل و در حین تحریم رابطه‌ای مناسب داشته و این رابطه همچنان ادامه خواهد داشت.

وی یکی از مکانیزم‌های موثر در افزایش ارتباطات اقتصادی را اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری دانست و گفت: این عمل علاوه بر توسعه روابط اقتصادی دو کشور باعث تعمیق دوستی ملت‌ها نیز می‌شود.

موسویان تجارت را وسیله‌ای برای افزایش رفاه مردم خواند و عنوان کرد: مذاکرات تجاری در سایه برخوردهای مناسب و با قواعد مخصوص به خود می‌تواند منافع بسیاری را برای سه کشور ایران، عراق و افغانستان داشته باشد.

معاون آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه و تجارت ایران از لزوم شناسایی طرف قرارداد در معاملات تجاری خبرداد و افزود: شرکت رسمی و معتبر فرق زیادی با یکدیگر دارند و آن بدین صورت است که شرکت رسمی موفق به کسب مجوز و کدهای بانکی، مالیاتی و... شده اما شرکت معتبر علاوه بر این موارد دارای تجربه‌ای مناسب در انجام معاملات تجاری نیز است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا