استفاده از ظرفیت مناطق بیابانی برای پرورش شترمرغ

استفاده از ظرفیت مناطق بیابانی برای پرورش شترمرغ

مدیر مؤسسه تحقیق و توسعه شترمرغ ایران، با بیان اینکه پرورش شترمرغ به تحقیق و پژوهش نیاز دارد، گفت: مناطق بیابانی در کشور در حال ازدیاد بوده بنابراین باید از این ظرفیت برای پرورش شترمرغ استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خراسان جنوبی، شعبان چگینی، روز پنجشنبه در جلسه گردهمایی و واگذاری نخستین زمین پژوهشکده علوم دامی به خراسان‌جنوبی، با اشاره به اینکه در مورد پرورش شترمرغ تحقیقات فراوانی صورت گرفته و باید برای این امر از پتانسیل استان‌های کویری استفاده شود، اظهار کرد: با بررسی استان‌های کویری به این نتیجه رسیدیم که خراسان جنوبی می‌تواند به دیار شترمرغ ایران تبدیل شود.

وی با بیان اینکه افراد تحصیل کرده باید به عرصه بیایند و در این مسیر هدایت و به آنها برنامه داده شود، افزود: از تمام توانمندی‌های پرورش شترمرغ می‌توان استفاده کرد و حتی یکی از این توانمندی‌ها جذب گردشگر است.

مدیر مؤسسه تحقیق و توسعه شترمرغ ایران، با بیان اینکه پتانسیل علمی در بحث پرورش شترمرغ بسیار مهم است، گفت: در خراسان‌جنوبی دانشگاه‌های فراوانی وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت در این راستا استفاده کرد.

چگینی از راه‌اندازی ایستگاه تحقیقات شترمرغ ایران در خراسان‌جنوبی خبر داد و تصریح کرد: بعد از اخذ مجوز در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی این ایستگاه در خراسان‌جنوبی خواهیم بود وبا راه‌اندازی این ایستگاه درصدد هستیم تا بخش اجرایی و دانشگاهی با همکاری یکدیگر مشکلات موجود بر سر راه پرورش شترمرغ را رفع کنیم.

وی در مورد مشکل بازاریابی محصولات تولید شده از پرورش شترمرغ، خاطرنشان کرد: برای پرورش شترمرغ چهار گلوگاه تحقیقاتی وجود دارد که شامل تعداد تخمی که شترمرغ‌ها می‌گذارند، نطفه‌دار بودن تخم‌ها، میزان تبدیل تخم‌ها به جوجه و ماندگاری این جوجه‌ها می‌شود.

مدیر موسسه تحقیق و توسعه شترمرغ ایران با بیان اینکه یکی از موضوعات جدی در امور دام، اصلاح‌ نژاد است، یادآور شد: این امر مهم در مورد پرورش شترمرغ مورد غفلت واقع شده است.

هاشم ولی‌پورمطلق، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی، نیز در این جلسه گفت: باید حلقه بین بخش اجرایی کشاورزی و تحقیقات، پژوهش و دانشگاه‌ها بسیار محکم و نزدیک باشد تا این حوزه‌ها را به یکدیگر مرتبط سازد.

وی ادامه داد: باید بخش دانشگاهی و تحقیقات و پژوهش با تشریک مساعی با حوزه اجرایی بخش کشاورزی با مشکلات آشنا شوند و از ظرفیت‌های بخش دانشگاهی برای رفع مشکلات بخش کشاورزی استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از راه‌اندازی ایستگاه تحقیقات شترمرغ ایران در استان خبر داد و افزود: این ایستگاه در فعالیت‌های اقتصادی بخش پرورش شترمرغ تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا