رئیس اتاق بازرگانی تهران:

آلمان احتیاط های خود را در ارتباط با ایران کنار بگذارد

آلمان احتیاط های خود را در ارتباط با ایران کنار بگذارد

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه آلمان در روابط اقتصادی خود با ایران بیش از اندازه با احتیاط عمل می کند گفت: با فشاری که اتاق های بازرگانی ایالت های مختلف آلمان به دولت می آروند امیدواریم که مشکلات بانک و بیمه هرچه زود تر برطرف شود.

از آلمان ، مسعود خوانساری در اتاق بازرگانی برلین و در جمع فعالان اقتصادی این کشور و هیئت اعزامی اتاق بازرگانی تهران، اظهار کرد: اولین هیئت تجاری  خارجی وارد شده به ایران  در ماه‌های اخیر از آلمان آمده است و در این مدت ما پذیرای 4 هیئت از این کشور بوده ایم  و تمایل برای توسعه همکاری ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه ارتباط اقتصادی ایران با آلمان فراز و نشیب هایی داشته است اما این ارتباط هیچ وقت قطع نشده است، افزود: به خاطر تحریم روابط ایران و آلمان کاهش داشته است اما امیداریم که دوباره حجم روابط دو کشور افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه در زمان تحریم ها هر دو کشور ایران و آلمان صدمه دیدند؛ ادامه داد: در این مدت تجارت ما از کشورهایی مانند آلمان به  سمت شرق رفت، همچنین ما هم در برخی موارد نتوانستیم از تکنولوژی روز استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در مدت تحریم زیر ساخت های خوبی در ایران ساخته شد و صنعت ما در این مدت استحکام خود را حفظ کرد، هرچند امروز نیاز به روز شدن دارد.

خوانساری یاد آورشد:اقتصاد ایران نیازمند سرمایه و تکنولوژی است که اقتصاد آلمان در این زمینه می‌تواند با ما همکاری داشته باشد.  

این مقام مسئول تاکید کرد: در ماه های اخیر 149 هیئت خارجی به ایران آمده اند، همچنین اولین سفر ریاست جمهوری ایران بعد از تحریم ها به آلمان و ایتالیا بود و قرارداد های 25 میلیارد دلاری در این ارتباط شاهد بودیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده در برنامه ششم برای جذب 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی و ورود تکنولوژی های جدید ، گفت:فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در ایران بعد از رفع تحریم ها به وجود آمده است و باید به این نکته نیز اشاره کرد بازار ایران تنها بازار 80 میلیون نفری نیست بلکه بازار 400 میلیون نفری با در نظر گرفتن 15 کشور همجوار دارد.

خوانساری با اشاره به اینکه ایران بالاترین امنیت منطقه را داشته و از شرایط بسیار خوبی در این زمینه برخورداراست گفت: جمعیت تحصیل کرده ایران، معادن، گاز ،نفت و پتروشیمی زمینه برای سرمایه گذاریهای مشترک ایجاد می کند.

رئیس اتاق تهران تاکید کرد: در سازمان های جهانی رشد حد اقل 5 درصدی برای ایران درنظر گرفته ا ند این درحالی است که به خاطر کاهش قیمت نفت کشور های منطقه و بسیاری از کشور های دنیا با رکود رو به رو هستند.

آلمان احتیاط های خود را در ارتباط با ایران کنار بگذارد

خوانساری اظهار کرد: آلمان بیش از اندازه با احتیاط عمل می کند و لازم است که با فشاری که اتاق های بازرگانی ایالت های مختلف به دولت می آروند مشکلات بانک و بیمه هرچه زود تر برطرف شود تا شرکت ها کار خود را شروع کنند.

وی با اشاره به پیش قدم شدن فرانسه و ایتالیا در توسعه روابط اقتصادی خود با ایران گفت: شرکت های دو کشور در حال نهایی کردن قرار دادهای خود هستند به طوری که در ایتالیا کل قرارداد ها ازطریق بیمه ساچه بیمه می شوند و در فرانسه نیز شرکت های فرانسوی تسهیلاتی را فراهم کرده اند که انتظار داریم که هر چه زود تر مسائل ما با آلمان نیز حل شود.

این مقام مسئول در بخش خصوصی با اشاره به جاذبه های گردشگری ایران تصریح کرد: ایران با داشتن بیش از یک میلیون جاذبه فرهنگی بیشترین جاذبه های فرهنگی  دنیا را دارد که 30 هزار مورد آن ثبت شده است و شرکت های آلمانی در کنار همکاری های اقتصادی با ورود به ایران می توانند از این جاذبه ها نیز بازید کنند.

انتهای پیام// 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا