لطف‌الله فروزنده: واردات گسترده دولت به‌معنای بیکار کردن میلیونها کارگر شاغل است

دیدگاه دولت لیبرالی و سرمایه‌داری است/ مجلس کارآمد و مردمی می‌تواند دولت را پاسخگو کند

دیدگاه دولت لیبرالی و سرمایه‌داری است/ مجلس کارآمد و مردمی می‌تواند دولت را پاسخگو کند

استاد دانشگاه تربیت مدرس‌گفت: به‌لحاظ وجود دیدگاه لیبرالی در دولت، عمده برنامه‌هایی که ارائه می‌شود تکیه بر استراتژی واردات‌محور است در حالی که شیرازه اصلی اقتصاد مقاومتی توجه به تولید داخلی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد بستر صادرات است.

لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم مسئله معیشت و رفع بیکاری است. دولت به‌عنوان مسئول بخش اقتصادی کشور موظف است برنامه روشن و مشخصی را ارائه کند؛ اما متأسفانه به‌لحاظ وجود دیدگاه لیبرالی در حوزه اقتصادی عمده برنامه‌هایی که ارائه می‌شود، تکیه بر استراتژی واردات‌محور است در حالی که شیرازه اصلی اقتصاد مقاومتی، توجه به تولید داخلی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد بستر صادرات کالاهااست. واقعاً باید از دولت سؤال کرد: ایجاد بستر برای واردات گسترده و وابسته کردن کشور به اروپا و آمریکا چه عواقب نامطلوبی خواهد داشت؟ واردات گسترده دولت خصوصاً واردات مصرفی به‌معنای بیکار کردن میلیونها کارگر ایرانی شاغل است.

وی یادآور شد: امروز فرصتی فراهم شده که ملت ما با اتکای به خود و وجود جوانان پرتلاش، گام جدی به‌سوی عدالت بردارد. عدالت گمشده مردم است مردم به‌دنبال این هستند تا شکاف طبقاتی از بین برود. چرا چهره‌هایی که اموال بیت‌المال را به تاراج بردند با مدیریت غلطشان ثروتمند شدند و مردم فقیر امروز از بعضی از لیست‌ها پشتیبانی می‌کنند؟ امروز افرادی که اشرافی‌گری می‌کنند، افرادی که مدینه فاضله آنها غرب است، افرادی که فرزندانشان با غارت بیت المال در رفاه هستند، افرادی که رانت‌خواری می‌کنند به‌دنبال موفقیت لیست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت هستند.

لطف‌الله فروزنده تأکید کرد: مردم باید هوشمند باشند، مردم باید هوشیار باشند، اگر خط لیبرال سرمایه داری مثل زمان دوم خرداد، مثل زمان مجلس ششم در مجلس حاکم شد، کشور را به‌سوی وابستگی و بدبختی سوق خواهد داد.

فروزنده گفت: مجلس نیاز به انسان‌هایی دارد که درد مردم را احساس کردند، از جنس مردم هستند و از طبقه متوسط و مادون متوسط هستند، در جبهه‌های سخت دفاع مقدس حضور فعال داشتند، نگاه‌شان حاکمیت ارزش‌ها،‌ عدالت و رفع گرسنگی است. مجلسی که از مسکن مهر حمایت کند، مجلسی که به یارانه‌های طبقات محروم توجه ویژه بکند، مجلسی که به‌جای توجه صرف به ایرباس، تاکسی‌ها و قطارهای فرسوده را بازسازی کند، مجلسی که زمینه اشتغال صنایع دستی را به وجود بیاورد. واقعیت این است که 6 میلیون نفر در صنایع دستی مشغول فعالیت بودند، اما امروز این تعداد به یک میلیون نفر رسیده است، این به‌خاطر سیاست‌های غلطی است که اقتصادیون لیبرال در دولت دنبال کردند.

وی در پایان گفت: دولت باید پاسخگو باشد و این پاسخگویی را مجلس مردمی، کارآمد و توانا می‌تواند رقم بزند.

انتهای پیام/*

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا