معاون ستادکل نیروهای مسلح:

مشکلات مدیریتی، عامل اصلی اجرایی نشدن مطلوب اقتصاد مقاومتی است

مشکلات مدیریتی، عامل اصلی اجرایی نشدن مطلوب اقتصاد مقاومتی است

تهران- ایرنا- معاون طرح و برنامه و بودجه ستادکل نیروهای مسلح، مشکلات مدیریتی را عامل اصلی اجرایی نشدن مطلوب اقتصاد مقاومتی در جامعه برشمرد و بر حرکت فراتر از رویه های موجود و متداول در اقتصاد و فرهنگ جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، دریادار پاسدار علی اصغر صالح اصفهانی امروز (پنجشنبه) در نشست هم اندیشی «مبانی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی» در محل دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: امروز سیاست اقتصاد مقاومتی آنطور که باید در سطح جامعه شکل اجرایی به خود نگرفته است.
به گفته این مقام مسئول، علت این مساله از جنس مدیریتی است که آثار اقتصادی به دنبال داشته است.
وی در ادامه به بیان هفت مبنای فرابرنامه ای اقتصاد مقاومتی پرداخت که اگر عملیاتی و اجرایی نشوند، این نسخه شفابخش جهش اقتصادی کشور به اهداف مورد نظر نخواهد رسید.
صالح اصفهانی تصریح کرد: انتخاب پارادایم (که آیا به دنبال اصلاح اقتصادی و یا تحول اقتصادی هستیم)، انتخاب متدولوژی (اینکه اقتصاد مقاومتی روی کدام ریل حرکت کند)، شناخت ساختار عمل کننده به آن، طراحی برنامه هایی به منظور تغییر نکردن این سیاست با تغییر دولت ها، چگونگی مشارکت دادن همه ظرفیت های اقتصادی قوای سه گانه و بیرون سه قوه، گفتمان سازی و فرهنگ سازی واحد و انتخاب رویکرد فرهنگ جهادی، هفت مبنای فرابرنامه ای این سیاست است.
وی تاکید کرد: امروز نیاز است تا فراتر از رویه های موجود و متداول در اقتصاد و فرهنگ حرکت کرد، موضوعی که در بخش علمی حرکت خوبی در آن مشاهده می شود.
معاون طرح و برنامه و بودجه ستادکل نیروهای مسلح در پایان، یافتن گفتمان واحد برای اجرا و پیاده سازی، رفع موانع قضایی و اجرایی، ایجاد مرکز رصد و پایش به منظور شناخت و رفع مشکلات و پیش بینی ساختاری ویژه را چهار الزام اجرایی برای پیاده سازی سیاست اقتصاد مقاومتی در جامعه برشمرد.
در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم های یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف متوقف کردن برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران، واژه ی جدید « اقتصاد مقاومتی » به ادبیات اقتصادی کشور اضافه و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفته است. این واژه نخستین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال 1389 مطرح شد. در همین دیدار، مقام معظم رهبری « اقتصاد مقاومتی » را معنی و مفهومی از کارآفرینی معرفی و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی نیز دو دلیل « فشار اقتصادی دشمنان » و « آمادگی کشور برایی جهش » را معرفی کردند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا