قیمت مسکن طی سه سال در تهران چقدر بالا رفته است؟

قیمت مسکن  طی سه سال در تهران چقدر بالا رفته است؟

اقتصاد > مسکن - اقتصادنیوز نوشت: متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران از نیمه اول سال 91 تا نیمه اول سال 94 بیش از دو برابر رشد کرده است.

متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران از نیمه اول سال 91 تا نیمه اول سال 94 بیش از دو برابر رشد کرده است. این افزایش دو برابری قیمت مسکن در سه سال اخیر را آمارهای رسمی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران، در نیمه اول سال 1391 معادل یک میلیون و 719 هزار تومان بوده است. این رقم بعد از گذشت یک دوره شش ماهه به دو میلیون و 903 هزار تومان رسید و در نیمه اول سال 1392 معادل سه میلیون و 431 هزار تومان شد.

این متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در نیمه دوم سال 92 و نیمه اول سال 93 به ترتیب به سه میلیون و 205 هزار تومان و سه میلیون و 369 هزار تومان رسید و در نهایت آخرین آماری که از آن منتشر شده این رقم را معادل سه میلیون و 483 هزار تومان در نیمه اول سال 94 گزارش داده است.

با توجه به همین آمارهای موجود می‌توان دریافت که متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران از نیمه اول سال 91 تا نیمه اول سال 94 بیش از دو برابر رشد کرده است.

22339

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا