رئیس اتاق تهران در ورزشگاه بایرن مونیخ

رئیس اتاق تهران در ورزشگاه بایرن مونیخ

خوانساری پیشنهاد تاسیس کلینیک تخصصی مراقبت‌های پزشکی در ایران را مطرح کرد

به گزارش صدای اقتصاد هیات تجاری اتاق تهران در سومین روز از سفر خود به ایالت باواریا و آخرین روز حضور خود در شهر مونیخ، برنامه‌هایش را با حضور در وزارت بهداشت و درمان ایالت باواریا آغاز کرد. در این برنامه، وزیر بهداشت و درمان ایالت باواریا میزبان مسعود خوانساری رییس اتاق تهران و برخی از اعضای هیات بود و در مذاکرات دو طرف زمینه‌های همکاری در این حوزه مطرح و بررسی شد.

در این دیدار مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران، ظرفیت بالای فنی و پزشکی بیمارستان‌های ایران را تشریح کرد و با بیان اینکه امروز بسیاری از امور پزشکی، درمان بیماری‌ها و حتی جراحی‌های پیشرفته در داخل ایران قابل انجام است، گفت: «با این حال، در زمینه مراقبت‌های پس از عمل‌های جراحی و نیز مراقبت‌های دوران سالمندی، نظام پزشکی ایران نیاز به تجهیز و آموزش دارد و در این زمینه دو کشور می‌توانند همکاری مشترک داشته باشند.»

خوانساری پیشنهاد تاسیس کلینیک تخصصی مراقبت‌های پزشکی در ایران را مطرح کرد که مورد استقبال وزیر بهداشت و مراقبت ایالت باواریا قرار گرفت. همچنین در این نشست رییس اتاق تهران به مقوله آموزش‌های تخصصی پزشکان ایران در حوزه بهداشت اشاره کرد و یادآور شد که دو طرف می‌توانند در این زمینه نیز همکاری‌های جدی داشته باشند.

ملانی هومل، وزیر بهداشت و درمان ایالت باواریا نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهادات مسعود خوانساری تاکید کرد که دو طرف می‌توانند برای بهبود وضعیت سلامت در دو کشور تلاش کنند و از تجربیات یکدیگر در کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌ها بهره ببرند. هومل هم‌چنین با اشاره به توانمندی‌ها آلمان در زمینه جراحی‌های پیشرفته و مراقبت‌های پس از عمل این ایالت را مکان خوبی برای انجام درمان‌های سخت و پیشرفته توصیف کرد.وزیر بهداشت و درمان ایالت باواریا عنوان کرد که راه برای همکاری دو کشور باز است و او از بخش خصوصی ایالت باواریا و بنگاه‌هایی که در حوزه بهداشت و درمان و تولید دارو فعال هستند خواهد خواست تا با کمک اتاق تهران مراودات نزدیک‌تری با بخش بهداشت و درمان ایران داشته باشند.

بازدید از استادیوم ستاره های مونیخ

هیات اقتصادی اتاق تهران پیش از ترک مونیخ و پرواز به سوی برلین برای ادامه دیدارها و مذاکرات اقتصادی، از ورزشگاه الیانتس‌آرنا و فرودگاه مونیخ بازدید کرد. در این دیدار فعالان اقتصادی از نزدیک با امکانات و تجهیزات یک ورزشگاه مدرن و نحوه درآمدزایی این مکان برای باشگاه بایرن مونیخ آشنا شدند. هم‌چنین بخش‌های مختلف فرودگاه مونیخ نیز مورد بازدید هیات تجاری اتاق تهران قرار گرفت.

فعالان اقتصادی اتاق تهران در ابتدا پا روی چمن ورزشگاه آلیانتس‌آرنا گذاشتند که ورزشگاه اختصاصی تیم بایرن مونیخ، تیم اول لیگ فوتبال آلمان، است گذاشتند. این ورزشگاه که محل برگزاری بازی‌های خانگی تیم بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا و لیگ قهرمانان اروپاست، از تجهیزات بسیار مدرنی و ایمنی برای بازیکنان و تماشاگران برخوردار است و می‌تواند الگوی مناسبی برای باشگاه‌های ایرانی باشد. هم‌چنین تالار افتخارات این باشگاه و بخش‌های مختلف آن که پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است یکی از منابع درآمدی باشگاه به حساب می‌آید.

پیشنهاد فرودگاه مونیخ برای تنظیم پرواز بدون تاخیر
در ادامه بازدیدهای این سفر، هیات ایرانی که برای پرواز به برلین به فرودگاه مونیخ رفته بود، مورد استقبال قائم‌مقام مدیرعامل فرودگاه مونیخ قرار گرفت. به گفته قائم‌مقام مدیرعامل، فرودگاه مونیخ در حال حاضر دومین فرودگاه آلمان و هفتمین فرودگاه بزرگ اروپاست. در حال حاضر روزانه 1200 پرواز از این فرودگاه صورت می‌گیرد و سال گذشته نشان برتر سر وقت بودن را کسب کرد. او خبر داد که فرودگاه مونیخ می‌تواند در زمینه سر وقت بودن پروازها به ایران کمک کند. وی یادآور شد که سال جاری میلادی رقم مسافرانی که از این فرودگاه جابه‌جا می‌شوند به 43 میلیون نفر خواهد رسید. وی همچنین خاطرنشان کرد که فرودگاه مونیخ تنها فرودگاه 5 ستاره اروپاست. به گفته وی این ویژگی به دنبال ارزیابی‌های یک شرکت معتبر بین‌المللی به دست آمده که بر اساس امتیاز مسافران محاسبه می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا