پارس جنوبی بزرگترین پروژه تاریخ اقتصاد ایران

پارس جنوبی بزرگترین پروژه تاریخ اقتصاد ایران

سعید لیلاز کارشناس حوزه اقتصادی، پارس جنوبی را بزرگترین پروژه تاریخ اقتصاد ایران دانست و گفت: اگر طرحی چنین عنوان مهمی را داشته باشد باید مطابق با شان این عنوان با آن برخورد شود.

 

پارس جنوبی را بزرگترین پروژه تاریخ اقتصاد ایران دانست و گفت: اگر یک طرحی چنین عنوان مهمی را داشته باشد باید مطابق با شان این عنوان با آن برخورد شود، هم اکنون زحمات زیادی برای توسعه این میدان کشیده می شود، اما متاسفانه بازخوردهای مناسبی متناسب با این زحمات در سطوح بالاتر کشور دیده نمی شود.
وی گفت: هم اکنون تقریبا تمام منابع حاصل از تولید نفت در کشور هزینه می شود و هیچ مقداری از آن برای سرمایه گذاری و بازسازی صنعت نفت در نظر گرفته نمی شود، اگر منابع لازم برای توسعه میدانهای مهمی همچون پارس جنوبی در نظر گرفته شود می توان شاهد شکوفایی این صنعت باشیم.
این کارشناس اقتصادی گفت: امروز با توجه به قیمتهای کنونی نفت، ارزش تولیدات نفتی و گازی در ایران حدود ٣٠٠ میلیون دلار در روز است، این میزان تولید تقریبا بدون تولید ثروت در کشور مصرف غیر بهینه می شود.
لیلاز با بیان این که راه اندازی کامل فازهای میدان مشترک پارس جنوبی می تواند سالانه ٤ تا ٥ درصد در رشد اقتصادی کل کشور تاثیر گذار باشد، گفت: اگر صنایع پایین دستی را با کمک بخش خصوصی همزمان با توسعه این میدان رشد دهیم می توانیم شاهد تولید ثروت از زنجیره ارزش در کشور بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا