کاهش قیمت نفت پس از انتشار گزارش افزایش حجم ذخیره سازی آمریکا

کاهش قیمت نفت پس از انتشار گزارش افزایش حجم ذخیره سازی آمریکا

قیمت نفت خام در بازارهای جهانی پس از انتشار گزارشی مبنی بر ثبت رکورد جدیدی در حجم ذخیره سازی های نفت خام آمریکا باز در روز پنجشنبه (٢٩ بهمن ماه) کاهش یافت.


به گزارش خبرگزاری رویترز از نیويورک، قیمت نفت خام برنت دریای شمال در پایان معاملات روز پنجشنبه نسبت به روز پیش از آن کاهش یافت و دلیل آن انتشار گزارشی از ثبت رکوردی جدید در ذخیره سازی های آمریکا با وجود تصمیم تولیدکنندگان بزرگ این کالا بر توقف رشد تولید خود صورت گرفت.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، ذخیره سازیهای این کشور با دو میلیون و ١٠٠ هزار بشکه افزایش نسبت به هفته گذشته به ٥٠٤ میلیون و ١٠٠ هزار بشکه رسید که این روند صعودی در سومین هفته متوالی ادامه داشته است.
همچنین بر پایه این گزارش، ذخیره سازیهای بنزین و میعانات نیز افزایش نشان می دهد.
قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ٢٢ سنت کاهش به ٣٤ دلار و ٢٨ سنت رسید. قیمت این کالا بین روزهای جمعه تا چهارشنبه حدود چهار دلار افزایش پیدا کرده بود.
قیمت نفت خام آمریکا نیز با ١١ سنت کاهش به ٣٠ دلار و ٧٧ سنت در هر بشکه رسید. قیمت این کالا نیز در طول هفته گذشته به ٣١ دلار و ٩٨ سنت رسیده بود.
طی سه روز گذشته قیمت نفت بیش از ١٤ درصد رشد داشت که دلیل آن تصمیم عربستان و روسیه به توقف رشد تولید خود و ثابت نگه داشتن آن در سطوح ماه ژانویه عنوان شده است.
گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا می تواند امیدهای این تولیدکنندگان را برای تقویت قیمت نفت به یأس بدل کند.
به گفته طارق زهیر، یک تاجر نفتی و مدیر مالی موسسه مشاوراه ای تیچی کپیتال در لانگ آیلند نیویورک، احتمال فروش بیش از حد نفت طی روزهای آینده بسیار بالاست.
وی گفت: هنوز بازار با عرضه بسیار زیادی مواجه است و فصل تعمیرات پالایشگاهی نیز همزمان با گرمتر شدن هوا در راه خواهد بود که این امر سبب خواهد شد حجم ذخیره سازی ها شاهد افزایش بیشتری باشد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا