تازه ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت فلزات اساسی

تازه ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت فلزات اساسی

چرا مس هفته گذشته ضعیف بود؟

 

هفته گذشته یعنی در هفته منتهی به 13 فوریه، مس نزولی بود. این فلز در بورس فلزات لندن 2.8 درصد افت کرد و در 4500 دلار بسته شد در حالی که مقدار افت آن در کامکس 3.5 درصد بود.
به نقل از مارکت رئالیست، در هفته منتهی به 13 فوریه، عواملی چون موضع گیری های فدرال رزرو آمریکا، شاخص دلار و همچنین وضعیت اقتصاد جهانی از جمله فاکتورهای اصلی بودند که قیمت مس را هدایت کردند.

 

 

هفته گذشته مس برای سه روز ابتدایی روندی نزولی را آغاز کرد. روز 11 فوریه تثبیت شد و 12 فوریه رشد کرد. گرچه از اواسط ژانویه بازار این فلز صعودی بود اما به دلیل فقدان پشتوانه بنیادی قوی، رالی مذکور دوامی نداشت.
ضعف در اقتصاد جهانی و مازاد عرضه از جمله عواملی است که جلوی رشد بازار مس را می گیرد. اخبار دریافتی از تولیدکنندگان بزرگی چون فری پورت مک روران درباره روند صادرات این شرکت ها، نگرانی از مازاد عرضه را تشدید کرد.
روز جمعه با توجه به رشد بازار نفت و سهام، قیمت مس هم بهبود داشت. کل هفته قبل معامله گران چینی در بازار حضور نداشتند و از 15 فوریه فعالیت خود را از سر گرفتند. روز 15 فوریه نیز معامله گران آمریکایی تعطیل بودند. این شرایط نیز بر افزایش نوسان پذیری بازار طی هفته گذشته تاثیرگذار بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا