بهره‌برداری از فاز اول سامانه هوشمند ثبت تخلفات جاده‌ای

بهره‌برداری از فاز اول سامانه هوشمند ثبت تخلفات جاده‌ای

فاز اول سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای امروز به بهره‌برداری رسید و در گام اول 74 دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت افتتاح شد.

 

مقرر شده است در 34 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور که 75 درصد عبور و مرور خودروها در آنها انجام می‌شود 1879 سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی نصب شود.
در حال حاضر 400 سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های کشور وجود دارد که با بهره‌برداری از این 74 دستگاه در روز جاری فعلا 474 دوربین ثبت تخلف سرعت در جاده‌ها داریم.
مقرر شده است طبق قرارداد در سال اول اجرای این پروژه که از مرداد ماه 94 تا مرداد ماه 95 است 600 سامانه ثبت تخلف در جاده‌های کشور نصب شود و سپس تا مرداد 96 ، 600 سامانه دیگر در گام سوم تا پایان تابستان 97، 780 سامانه ثبت تخلف، سرعت در جاده‌های کشور نصب شود.
اجرای این پروژه در غالب 7 فاز انجام می‌شود که در فاز یک که امروز به بهره‌برداری رسید محورهای تهران- قم- اصفهان و تهران- ساوه به 74 دستگاه از این دوربین‌ها تجهیز شدند.
فاز دوم این پروژه در استان‌های تهران، البرز، آذربایجان شرقی و گیلان خواهد بود که 108 سامانه در 1224 کیلومتر جاده نصب می‌شود.
فاز سوم این پروژه در استان‌های سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، تهران، اصفهان، لرستان و مرکزی خواهد بود که 173 سامانه در 2738 کیلومتر جاده این استان‌ها نصب می‌‌شود.
فاز چهارم این پروژه شامل نصب 144 سامانه در 2531 کیلومتر از جاده‌های استان‌های فارس، هرمزگان، اصفهان، بوشهر و خوزستان خواهد بود.
فاز پنجم این پروژه شامل نصب 102 سامانه در 2236 کیلومتر از جاده‌های استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد خواهد بود.
در فاز ششم این پروژه 104 سامانه در 1762 کیلومتر از جاده‌های استان‌های ایلام، تهران، زنجان، کرمانشاه، گلستان، مازندران، همدان و قزوین نصب خواهد شد.
در فاز هفتم و نهایی این پروژه 95 سامانه در 1698 کیلومتر از جاده‌های استان‌های کردستان، البرز، آذربایجان شرقی،‌آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد ، گیلان و اردبیل نصب خواهد شد.
برنامه‌ریزی شده است غیر از این 74 دستگاه دوربینی که امروز به بهره‌برداری رسید بیش از 125 دستگاه دوربین دیگر نیز تا پایان اسفند امسال به بهره‌برداری برسد.
این مراسم امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان راهداری، فرمانده پلیس راه کشور، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، رئیس پلیس راهور و دیگر مسئولان استانی انجام شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا