آخرین کالاهای آمریکایی که قبل از ممنوعیت وارد شدند

آخرین کالاهای آمریکایی که قبل از ممنوعیت وارد شدند

در حالی که معاون کل سازمان توسعه تجارت اعلام کرده «هرگونه ثبت سفارش واردات از آمريکا ممنوع شده است و انجام نمی‌شود»، بر اساس آمارهای ...

 در حالی که معاون کل سازمان توسعه تجارت اعلام کرده «هرگونه ثبت سفارش واردات از آمريکا ممنوع شده است و انجام نمی‌شود»، بر اساس آمارهای رسمی گمرک ایران در 10 ماهه سال 94 معادل 90 میلیون و 565 هزار دلار کالا از آمریکا به ایران وارد شده است. بخش عمده این کالاها نیز دستگاه‌های پزشکی مختلف و دارو بوده است.

آن طور که  محمدرضا مودودی، معاون کل سازمان توسعه تجارت، در مصاحبه با  راديواقتصاد اظهار کرده است: «بعد از اينکه مقام معظم رهبری دستور اخير را فرمودند هرگونه ثبت سفارش واردات از آمريکا ممنوع شده است و انجام نمي‌شود.» او در همین رابطه اضافه کرده است: «آمارهايی که احياناً در مراجع رسمی ديده می‌شود مربوط به دوره‌های قبل از اين ممنوعيت است که البته مقدار اندکی هم به نظر می‌رسد.»

اقتصادنیوز شکل‌های زیر را بر اساس آمار رسمی گمرک از تجارت ایران و آمریکا در 10 ماهه سال 94 تهیه کرده است. طبق این بررسی‌ها سه محصول خیر چوب، مکمل غذایی و مکمل دارویی سه قلم عمده وارداتی ایران از آمریکا بوده است. همچنین در مقابل این واردات، ایران هم به آمریکا صادراتی داشته که سه محصول کف‌پوش، میگو و مبلمان سه قلم عمده صادراتی ایران به آمریکا بوده است.
 



بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا