جهش ۲۸۶ درصدی بارش در جنوب/ بارندگی ۲۳ استان مثبت شد

جهش ۲۸۶ درصدی بارش در جنوب/ بارندگی ۲۳ استان مثبت شد

اقتصاد > انرژی - مهر نوشت: یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام افزایش بارش‌ها در ۲۳ استان گفت: با وجود افزایش ۲۸۶ درصدی بارش‌ها در هرمزگان، بارندگی در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نسبت به یکسال گذشته نصف شد.

رضا راعی عزآبادی با اعلام اینکه بارش ها در ۲۳ استان افزایش یافته است گفت: بارش در در برخی استان ها مانند هرمزگان از رشد ۲۸۶ درصدی برخوردار بوده است. مدیرکل دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران افزود: بارندگی ۲۳ استان در سال آبی جاری (از اول مهرماه) نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی اظهارداشت: بارش ها در استان های مختلف کشور در این مدت نسبت به مدت مشابه میانگین ۴۷ ساله کشور در ۲۰ استان افزایش و در ۱۱ استان کاهش داشته است. از اول مهرماه سال جاری تاکنون، در ایلام ۴۵۷ میلیمتر بارش داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۶۵ درصد و نسبت به میانگین ۴۷ ساله ۹۳ درصد رشد داشته است. استان کردستان در رتبه دوم استان هایی است که با افزایش بارندگی روبرو بوده است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو افزود: میزان بارش در استان کردستان طی مدت یاد شده ۳۶۷.۵ میلیمتر بوده که از رشد ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و ۶۷ درصدی نسبت به میانگین ۴۷ ساله برخوردار بوده است.

وی گفت: لرستان نیز سومین استانی است که میزان بارش در آن نسبت به بلندمدت از رشد ۶۴ درصدی برخوردار بوده است. در استان همدان ۲۵۴.۴ میلیمتر باران باریده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته رشد ۵۶ درصدی و نسبت به میانگین ۴۷ ساله رشد ۵۳ درصدی داشته است. استان زنجان در این مدت ۲۰۰.۶ میلیمتر میزان بارش آن نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

مدیرکل دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران اعلام کرد: کمترین میزان بارش ها در استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به ترتیب ۲۶.۷ و ۳۲.۹ میلیمتر رخ داده است. در سیستان و بلوچستان بارش سال جاری نسبت به متوسط بلندمدت مشابه ۵۴ درصد کاهش داشته است.

عزآبادی گفت: میانگین ارتفاع بارش در کل کشور از اول مهر سال آبی جاری تاکنون ۱۴۰ میلیمتر بوده که از افزایش ۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است. در سال آبی گذشته در همین مدت ۹۴ میلیمتر بارش داشته ایم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا