«رویزرویز» به صنعت گاز بازگشت؛

کانادا تجهیزات توقیفی گازی ایران را آزاد کرد

کانادا تجهیزات توقیفی گازی ایران را آزاد کرد

یک مقام مسئول در شرکت گاز از آزادسازی بخشی از تجهیزات صنعت گاز متعلق به یکی از پالایشگاه بزرگ گاز در جنوب ایران توسط دولت کانادا خبر داد.

هادی هاشم زاده فرهنگ در جمع خبرنگاران درباره جزئیات آزادسازی بخشی از تجهیزات صنعت گاز متعلق به یکی از پالایشگاه بزرگ گاز در جنوب ایران توسط دولت کانادا، گفت: تمامی توربین‌های پالایشگاه گاز فجرجم متعلق به شرکت «رویزرویز» انگلیس بوده که تعمیرات اساسی یکی توربین‌ها به کانادا ارسال شد.

مدیر عامل پالایشگاه گاز فجرجم با اعلام اینکه اما دولت کانادا به دلیل شرایط تحریم حاضر به آزادسازی و پس دادن این توربین گازی نشد، تصریح کرد: با این وجود چند هفته قبل و با لغو تحریم ها، این تجهیزات گازی توسط کانادا رفع توقیف شد.

این مقام مسئول در شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه هم اکنون این توربین رفع توقیف شده به بندرعباس ارسال شده است، اظهار داشت: به زودی این توربین گازی بازسازی و نوسازی شده به پالایشگاه فجرجم در جنوب کشور انتقال داده خواهد شد.

به گزارش مهر، پالایشگاه فجر جم با ظرفیت پالایش روزانه ۱۲۰ تا ۱۲۵ میلیون متر مکعب گاز طبیعی پس از مجتمع گازی پارس جنوبی بزرگترین پالایشگاه گاز ایران است.

در همین حال جواد رستمی رئیس پژوهش و فنآوری شرکت نفت فلات قاره ایران اخیرا از واگذاری پروژه بررسی توجيه اقتصادی و امکان‌سنجی طرح توسعه میدان نفتی بینالود به یک شرکت کانادایی خبر داده و گفته است: این پروژه وضعیت توسعه این میدان نفتی تعیین تکلیف می‌کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا