استاندار همدان:

دغدغه ام حل مشکلات صنعت و واحد های تولیدی همدان است

دغدغه ام حل مشکلات صنعت و واحد های تولیدی همدان است

همدان- استاندار همدان گفت: زمانی خوشحال خواهم شد که مشکلات صنعت و واحدهای تولیدی استان همدان حل شود.

محمد ناصر نیک بخت عصر چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان همدان اظهار داشت: سخنان فعالان را شنیدیم و از مشکلات بی اطلاع نیستیم ومشکلات گمرک و صادرات را می دانیم و امسال ۵۷۰میلیون دلار صادرات از کشور انجام د که سهم همدان تنها ۱۱۵ تا ۱۲۰ میلیون دلار از این مقدار بود.

وی در ادامه سخنانش افزود: زمانی خوشحال خواهیم شد که بتوانیم آنچه را که فعالان اقتصادی استان همدان به عنوان دغدغه بیان کردند حل کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه اتاق بازرگانی استان همدان از بخش های فعال است، گفت: با توجه به برداشته شدن تحریم ها فعالیت های خوبی در بخش خانه صنعت و معدن و تجارت استان همدان وجود دارد و خانه صنعت و معدن، تجارت همدان توانمند است.

نیک بخت با تاکید بر اینکه در رابطه به صنعت تولید و مشکلات تولید استان همدان دغدغه ام کمتر از فعالان اقتصادی نیست، گفت:  سقف مالیات استان را ۶۰میلیارد تومان تقلیل دادیم و در سال آینده اضافه نمی شود.

وی بیان کرد: اینطور نیست که پیگیر امور نباشیم  و در جلسه ای که در دوروز گذشته با بانک مرکزی و بانک ملی و بانک صنعت و معدن در تهران داشتم مشکل ۸ مورد از واحد های صنعتی استان همدان مانند پتروشیمی، فولاد ویان، دژ پل آریا، پترو صنعت وکیان کرد ملایر حل شد.

وی بیان داشت: در امر تولید استان اشخاص توانمند زیاد داریم ودر هشت سال گذشته که تحریم ها شدید شد و قطعنامه هایی علیه ایران به تصویب رسید اگر مقاومت مردم ایران نبود هر کدام کشور را از پا در می آورد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه با مقاومت مردم ایران وبا هدایت مقام معظم رهبری و تدبیر دولت تدبیر وامید تحریم ها لغو شد و برجام اجرایی شد، گفت: در این فاصله همه مسائل تولیدی و اقتصادی آسیب دید.

نیک بخت در ادامه اضافه کرد: اولین سوایفت ایران انجام شد و برخی که علاقه مند نیستند توفیقات را ببینند گفتند سوایفت باز نمی شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در سال ۹۲ که  بنده به عنوان استاندار به استان همدان آمدم تنها ۱۸واحد تولیدی استان بالای ۵۰درصد کار می کرد و ما بقی واحد های تولیدی استان همدان زیر ۴۰ درصد کار می کردند و از هزار و  واحد تولیدی استان همدان ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد تعطیل بود و ۲۵هزار نفر بیکار شده بودند که در پایان سال ۲۱هزار واحد تولیدی فعال شد.

استاندار همدان در ادامه افزود: برای رونق اقتصادی کشور باید به رشد اقتصادی هشت درصدی برسیم و برای این موضوع نیز سالی باید ۹۰۰هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و سالی ۵۰هزار دلار سرمایه گذاری ارزی انجام شود و این کار توسط بخش خصوصی امکان پذیر است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه بخش خصوصی در اقتصاد خوب ورود پیدا کرد و مملکت را نجات داد، افزود: بخش دولتی نمی تواند تولید کننده خوب و یا فعال اقتصادی مناسبی باشد چون حقوق بگیری کار می کند و دغدغه سود و زیان را ندارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بر اساس آمار مرکزی ایران ۸۴درصد از اشتغال کشور را بخش خصوصی اداره می کند، گفت: ولی از این رقم راضی نیستیم و باید ۱۰۰درصد به بخش خصوصی واگذار شود.

استاندار همدان با تاکید براینکه باید تولید داخلی را حمایت کنیم، بیان داشت: بخش خصوصی نیاز به اعتماد دارد تا پای کار بیآید و در همدان سرمایه گذار را به عنوان ناجی اقتصادی نگاه می کنند.

نیک بخت خطاب به فعالان اقتصادی استان همدان گفت: قول می دهم که مانند یک کارمند همراه فعالان اقتصادی باشم.

وی افزود: بانک های استان همدان نسبت به استان های دیگر خوب همکاری می کنند و هر ماه بین ۸۰۰تا هزار نفر شغل جدید در استان همدان ایجاد می شود که مشخصات آن موجود است و همه را بخش خصوصی مشغول  کارکرده است.

نیک بخت اضافه کرد: در چند سال آینده هر سال ۸۹۰هزار فارغ التحصيل دانشگاهی داریم که این ها شغل می خواهند و آقایونی که به این مورد توجه نمی کنند می گویند برجام به چکار می آید و خوب نیست.

وی با اشاره به اینکه مملکت را باید با توان بخش خصوصی ساخت، گفت: انتخابات پیش رو بسیار مهم است و مجلس در رابطه با کار تولید و اقتصاد کمک خوبی است.

استاندار همدان گفت: با دید باز و بدون رودربایستی به افرادیکه احساس می کنید برایتان مفید است رای دهید.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا