بداخلاقی انتخاباتی با تخریب دستاوردهای اقتصادی دولت

بداخلاقی انتخاباتی با تخریب دستاوردهای اقتصادی دولت

هجمه‌های چند روز اخیر برخی محافل و گروه‌های تندرو علیه فعالیت‌های اقتصادی دولت که هم با انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و هم ...

هجمه‌های چند روز اخیر برخی محافل و گروه‌های تندرو علیه فعالیت‌های اقتصادی دولت که هم با انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و هم با آغاز اجرایی شدن برجام مصادف شده است چه پیامی دارد؟ رمز نشست‌های انتخاباتی اخیر که به «کنفرانس‌های تخریب اقتصادی دولت» معروف شده‌اند چیست؟

روزدوشنبه در ادامه سیل تخریب‌های اقتصادی، یکی از نامزدهای شاخص اصولگرای انتخابات مجلس با طرح اتهامات بی‌سابقه‌ای علیه رئیس جمهوری و تیم اقتصادی دولت، تلاش کرد تمام گشایش‌های صورت گرفته اقتصادی پس از برجام را به «رانت‌های خیالی» مربوط سازد. این نامزد انتخاباتی همچنین قراردادهای اقتصادی امضا شده در جریان سفر رئیس جمهوری به ایتالیا و فرانسه را که به گفته کارشناسان پیروزی ارزشمندی برای ایران جهت رونق اقتصادی داخلی و بهبود صادرات صنعتی محسوب می‌شود امتیازهای انحصاری ایران به اروپایی‌ها دانست!

روز گذشته نیز تصویر و تیتر صفحه اول یک روزنامه مخالف دولت نیز به طرزی عجیب در جهت تخریب رئیس جمهوری و القای اتهامات اقتصادی به دولت اختصاص داشت. این روزنامه تلاش کرد ضمن زیر سؤال بردن فعالیت‌های دولت در زمینه مبارزه با فساد، دولت را در مظان اتهامات اقتصادی قرار دهد.

در حالی که در اوایل روی کارآمدن دولت یازدهم بسیاری از فسادها و تخلفات مالی صورت گرفته در دولت سابق نظیر فساد نفتی و انواع رانت‌خواری‌ها توسط مسئولان دولت افشا شده بود، اکنون تخریبگران با بی‌انصافی و بی‌اخلاقی اقدامات دولت در زمینه مبارزه با فساد را زیر سؤال می‌برند!

حجم تخریب‌ها علیه گشایش‌های اقتصادی دولت و از جمله رفع همه تحریم‌های اقتصادی ظالمانه با اجرای برجام، به همین موارد محدود نمی‌شود.  در روزهای گذشته کلید فعالیت‌های انتخاباتی این جریانات تندرو و از طریق رسانه‌هایی که با بودجه عمومی بیت‌المال فعالیت می‌کنند، با زیر سؤال بردن عملکرد اقتصادی دولت به صورت گسترده‌ای در سراسر کشور آغاز شد.

در سالی که با عنوان سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» شناخته می‌شود، این رفتارهای تخریب گرایانه و ضد ملی و در حالی که در آستانه دو انتخابات حساس قرار داریم، از نگاه ناظران داخلی و بیرونی و کارشناسان استراتژی فرار به جلو تعبیر می‌شود و هدف این جریان‌های حامی دولت سابق، تبرئه خود از سیاست‌ها و برنامه‌های غلط گذشته است. تشدید این هجمه‌ها حتی موجب شده است رسانه‌های خارج از کشور با سوء‌استفاده از فضای به وجود آمده، این مسأله را القا کنند که در فضای داخلی ایران اختلافات زیادی وجود دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا