انجمن قطعه سازان ایران و اتحادیه صنایع آلمان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

انجمن قطعه سازان ایران و اتحادیه صنایع آلمان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

«برترام بروسارت» رییس اتحادیه صنعت ایالت باواریا آلمان و «محمدرضا نجفی منش» عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، این تفاهم نامه همکاری در چهار بند به امضا رسید که شامل همکاری بین شرکت های ایالت باواریا و ایران در زمینه ساخت خودرو و قطعات، سرمایه گذاری مشترک شرکت های ایالت باواریا و همتایان ایرانی در هر دو کشور، اعزام هیات های تجاری زمینه صنعت خودرو و قطعات و برگزاری همایش های مشترک در دو کشور به منظور اطلاع رسانی از وضعیت پیشرفت و فناوری به کارگرفته شده در صنعت خودرو است.
این تفاهم نامه در نخستین روز از سفر هیات تجاری اتاق تهران به آلمان و در نشستی که توسط اتحادیه صنعت باواریا ترتیب داده شده بود، امضا شد.
سفر هیات تجاری ایرانی براساس برنامه ریزی انجام شده توسط اتاق تهران و در پاسخ به دعوت فعالان اقتصادی ایالت باوارایای آلمان انجام شد.
در سال های گذشته، اعمال تحریم های اقتصادی علیه کشورمان سبب شد روابط اقتصادی ایران و آلمان تحت الشعاع قرار گرفته و کاهش یابد.
اجرای برجام و رفع تحریم ها زمینه ای را فراهم کرده تا کشورهای غربی به ویژه آلمانی ها به سرعت هیات های بزرگ تجاری به تهران اعزام کنند و در دیدار با همتایان خود در ایران، اشتیاق خود برای احیای روابط گذشته را ابراز داشتند.
سرپرستی این هیات اقتصادی - تجاری را مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران برعهده دارد و نزدیک به 60 نفر فعال اقتصادی از بنگاه ها و شرکت های مختلف ایرانی وی را در این سفر همراهی می کنند.
برپایه این گزارش، هیات تجاری اتاق تهران در برلین و مونیخ، مهمان گروه های صنعتی و تجاری آلمان هستند و طبق برنامه، هیات تجاری اتاق تهران سه روز را در مونیخ خواهد گذراند و پس از آن نیز دو روز را در برلین سپری می کنند.
برگزاری جلسه های مشترک بین بخش خصوصی ایران و اتاق بازرگانی و صنایع مونیخ، وزارت اقتصاد ایالت باواریا، شهرداری مونیخ، اتحادیه اقتصاد باواریا، وزارت غذا، کشاورزی و جنگداری این ایالت، و نیز نشست مشترک با وزارت سلامت و مراقبت باواریا از برنامه های پیش بینی شده است.
فدراسیون اتاق های بازرگانی آلمان و اتحادیه فدرال تجارت کلان این کشور در این سفر میزبان هیات تجاری اتاق تهران است. اتاق تهران تاکنون میزبان چند هیات بزرگ اقتصادی و صنعتی از ایالت باواریا آلمان بوده و دیدارها و رایزنی های تجاری میان فعالان اقتصادی دو کشور در تهران برگزار شده است.
براساس تفاهم نامه همکاری که بین اتاق تهران و دانشگاه ووتسبورگ آلمان امضا شده، اتاق تهران با همکاری این دانشگاه، دوره های MBA را در تهران برگزار کرد.
همچنین دو هیات بزرگ تجاری از دو ایالت نیدرزاکسن و باواریا در مهر و آبان امسال مهمان اتاق تهران بودند و نشست های خود را با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق تهران برگزار کردند؛ قرار است ادامه مذاکرات با صنعتگران آلمانی در سفر اتاق تهران به ایالت باواریا انجام شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا