بررسی معاملات امروز محصولات شیمیایی؛

بازیگران پتروشیمی در انتظار اعلام قیمت های جدید

بازیگران پتروشیمی در انتظار اعلام قیمت های جدید

در معاملات امروز محصولات شیمیایی بورس کالای ایران، سودکاستیک پتروشیمی بندرامام و اروند، دی اتانول آمین و نرمال بوتانول پتروشیمی شازند جز کالاهای مورد توجه بازار بودند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، سودکاستیک پتروشیمی بندرامام که به میزان ۱۵۰۰ تن عرضه شده بود، ۲۷۷۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۲۰ تومان و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید آن ۴ هزار و ۳۰ تومان رقم خورد.

سودکاستیک پتروشیمی اروند نیز که به صورت سلف و به میزان ۷ هزار تن عرضه شده بود، ۸۵۰۰ تن تقاضا داشت. قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۲۰ تومان و میانگین قیمت خرید این کالا ۴۲۴ تومان رقم خورد.

استایرن منومر پتروشیمی پارس هم امروز اندکی بیش از عرضه تقاضا داشت، عرضه ۳ هزارتنی این کالا ۳ هزار و ۴۰۸ تن تقاضا داشت و با قیمت پایه ۳ هزار و ۳۸ تومان مورد معامله قرار گرفت.

در همین حال منومر وینیل استات شازند، دی اتیلن گلایکول پتروشیمی مارون، اورتوزایلین پتروشیمی برزویه وارد سیستم مچینگ شدند.

آرگون پتروشیمی فجر و شیراز، بنزن پتروشیمی بندرامام و الکیل بنزن خطی سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران هم در این روز مشتری نداشتند.

در همین حال لوب کات سنگین پالایش نفت تندگویان برابر با عرضه یعنی ۵ هزارتن تقاضا داشت و با قیمت پایه ۴۲۷ تومان مورد معامله قرار گرفت.

وکیوم باتوم پالایش نفت تهران (تندگویان) هم در این روز به میزان عرضه یعنی ۱۰ هزارتن تقاضا داشت و با قیمت پایه ۳۸۳ تومان معامله شد.

به گفته کارشناسان بازار با توجه به اینکه احتمال افت قیمت های پایه محصولات پتروشیمی به دلیل افت نرخ دلار افزایش یافته است، اکثر بازیگران بازار پتروشیمی در انتظار اعلام قیمت ها در هفته آتی هستند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا