سرمایه گذاری چهار میلیارد دلاری عراق در بخش صنعت

سرمایه گذاری چهار میلیارد دلاری عراق در بخش صنعت

کرمانشاه - رئیس اتاق بازرگانی استان ذی قار عراق اعلام کرد که این کشور در سال 2016 میلادی چهار هزار میلیارد دلار در بخش صنعت سرمایه گذاری خواهد کرد.

عبدالله رزاق که به همراه یک هیات تجاری به استان کرمانشاه آمده است، روز چهارشنبه در جمع تجار کرمانشاهی افزود: این مبلغ را بانک مرکزی عراق با سود چهار درصد برای توسعه بخش صنعت اختصاص داده است.
وی با اشاره به روابط تجاری ایران و عراق گفت: با توجه به هم مرزی ایران و عراق تبادل تجاری بین 2 کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
رئیس اتاق بازرگانی ذی قار توضیح داد: خوشبختانه تاکنون تجار کرمانشاهی برای حضور در بازار ذی قار از خود تمایل نشان داده اند.
رزاق افزود: برای توسعه روابط تجاری بین 2 کشور باید درک مشترکی از نیازهای طرفین ایجاد کنیم تا مبادلات اقتصادی به راحتی انجام شود.
وی اظهار کرد: کشور عراق در طول سال های گذشته روابط تجاری خود با دیگر کشورها را گسترش داده که در این میان ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
رئیس اتاق بارزگانی استان ذی قار با اشاره به اینکه کالاهای ایرانی مورد استقبال عراقی ها قرار می گیرند، گفت: کالاهای ایرانی با توجه به ارزان قیمت بودند برای کشور عراق مفید هستند.
رزاق با تاکید بر اینکه دولت عراق در سال 2016 به صورت جدی به دنبال تقویت بخش اقتصادی است عنوان کرد: ما در سفر خود به ایران به دنبال تقویت روابط تجاری با این کشور هستیم.
وی با اشاره به نفت خیر بودن ذی قار گفت: این استان از ظرفیت های خوبی برای توسعه روابط تجاری با ایران برخوردار است.
رزاق در بخش دیگری از صحبت های خود از بازرگانان ایرانی دعوت کرد که در نمایشگاه اقتصادی این استان که فروردین ماه سال آینده برگزار می شود، شرکت کنند.
استان ذی قار عراق با حدود 2 میلیون نفر جمعیت در جنوب عراق قرار دارد و یکی از استان های صنعتی این کشور محسوب می شود.
اکنون حدود 50 درصد از کل صادرات کشورمان به عراق از طریق استان کرمانشاه انجام می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا