تشکیل باشگاه اقتصاددانان جوان در اتاق ایران

تشکیل باشگاه اقتصاددانان جوان در اتاق ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از تشکیل باشگاه اقتصاددانان جوان در این اتاق خبر داد.

پدرام سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، هدف از تشکیل این باشگاه را پیوند اقتصاددانان جوان با فعالیت های پژوهشی و کمیسیون های تخصصی اتاق ایران عنوان کرد و گفت: اتاق با رویکرد استفاده از ظرفیت نخبگان جوان این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: پیوند اقتصاددانان جوان با اتاق بازرگانی دو نتیجه به همراه دارد؛ نخست اینکه دانش آموختگان و نخبگان می توانند با جامعه صنعتی و اقتصادی کشور ارتباط برقرار کنند و در کنار آنها فعالیت های تحقیقاتی انجام دهند و دوم اینکه فعالان اقتصادی می توانند به این طریق از ظرفیت های نخبگان اقتصاددان کشور استفاده کنند.
سلطانی با اشاره به اینکه هفته آینده نخستین جلسه این باشگاه برگزار خواهد شد، در مورد عضوگیری این باشگاه گفت: از نخبگان اقتصادی و جوانانی که دکتری اقتصاد دارند یا دانشجوی دکتری هستند بررسی اولیه به عمل آمدو افراد ممتاز برای عضویت در این باشگاه انتخاب شدند.
وی افزود: نخبگان اقتصادی کشور از این طریق می توانند با مسایل بخش خصوصی و چالش ها و مشکلات عملیاتی این بخش آشنا شوند و به نوعی کارورزی کنند.
سلطانی تعداد فعلی اعضای باشگاه اقتصاددانان جوان را 40 نفر اعلام کرد و گفت: این افراد از دانشگاه های معتبر سراسر کشور انتخاب شده اند.
وی اضافه کرد: این، نخستین تلاش ما برای شناسایی نخبگان اقتصادی جوان بوده و در ادامه با معرفی این افراد و بررسی های بیشتر این جمع را بزرگتر خواهیم کرد.
نایب رئیس اتاق ایران ابراز امیدواری کرد شرایطی ایجاد شود که از میان این افراد، آنهایی که فعال تر هستند و کارهای قوی تری انجام می دهند در مجموعه اتاق مشغول بکار شوند و بتوانیم چهره های برتر را به فرصت های مطالعاتی اعزام کنیم.
سلطانی در مورد ساختار سازمانی این باشگاه در اتاق ایران گفت: این باشگاه محل و محفل گردهمایی و هم اندیشی اقتصاددانان جوان با فعالان بخش خصوصی است و واحدی از اتاق تلقی نمی شود.
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به منظور ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن فعالیت می کند. در جلسات این اتاق نمایندگان دولت و بخش خصوصی شرکت می کنند. همکاری با سازمان های دولتی و سازمان های وابسته به دولت یا تحت نظارت آن و شهرداری ها از جمله ارائه مشاوره در زمان تهیه لوایح و مقرراتی که با امور بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ارتباط دارد، از وظایف این نهاد به شمار می رود.
اتاق ایران بر اساس قانون، مدیریت دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را بر عهده دارد. این اتاق ۶۰ نماینده دارد که ۴۰ نماینده آن از بخش خصوصی و ۲۰ نماینده آن از طرف دولت انتخاب می شوند.
اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ایران نزدیک به ۲۰ هزار عضو در سراسر ایران دارد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا