معاون سازمان حمایت به ایسنا خبر داد

کاهش تولید عامل گرانی حبوبات/ معرفی لبنیاتی‌های متخلف به تعزیرات

کاهش تولید عامل گرانی حبوبات/ معرفی لبنیاتی‌های متخلف به تعزیرات

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گرانی حبوبات را به دلیل کاهش تولید به ویژه در زمینه نخود عنوان کرد و گفت: همکاران متولی تولید به موضوع کاهش تولید اذعان دارند و دلیل گرانی نیز همین است.

مصیب محمدیان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به گرانی حبوبات در هفته های گذشته اظهار کرد: گزارشاتی در این زمینه تهیه و به مراجع ذیربط ارائه شده است و گرانی به دلیل کاهش تولید است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پاسخ به اینکه صنایع لبنی، براساس توافقات سه‌جانبه با دولت و دامداران موظف شده بودند به ازای افزایش قیمت محصولات خود نرخ خرید هر کیلوگرم شیر خام را 100 تومان افزایش دهند ولی علی‌رغم افزایش قیمت محصولات‌شان باز هم قانون را اجرا نکردند، تاکید کرد: برخی از کارخانه‌ها این دستورالعمل را اجرایی کردند و برخی نیز تمکین نکردند که پرونده آن ها را به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده ایم.

محمدیان شمالی در عین حال بیان کرد: صنایع لبنی در صورتی می‌توانند قیمت محصولات خود را تا شش درصد افزایش دهند که به ازای آن100 تومان در هر کیلوگرم به قیمت فعلی خرید شیر خام دامداران اضافه کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه کشمکش‌های صنایع لبنی با دامداران و مسئولان دولتی، امسال صنایع لبنی درخواست افزایش قیمت محصولاتشان را داشتند که دولت این درخواست را در صورتی قبول کرد که صنایع، نرخ خرید شیر خام را افزایش دهند؛ به گونه‌ای که مقرر شد به ازای افزایش 100 تومانی نرخ خرید هر کیلوگرم شیرخام از دامداران صنایع لبنی اجازه داشته باشند قیمت محصولات پرمصرف را حدود شش درصد افزایش دهند و این در حالی بود که صنایع لبنی نه تنها قیمت خرید شیر خام از دامداران را افزایش ندادند بلکه قیمت محصولاتشان را در بازار بر خلاف قانون، افزایش دادند و پس از آن سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برخورد با صنایع لبنی متخلف را در دستور کار خود قرار داد.

در همین راستا یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی ازتشکیل پرونده برای صنایع لبنی متخلف و در نظر گرفتن جریمه‌های میلیاردی برای آن‌ها خبر داد و گفت که نام بیشتر کارخانه‌های لبنی مطرح موجود در بازار در پرونده‌های تشکیل‌ شده سازمان حمایت وجود دارد و برای هر یک جرایم میلیاردی سنگینی را تعیین شده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا