کاهش تعرفه واردات روغن‌خام باز هم تکذیب شد

کاهش تعرفه واردات روغن‌خام باز هم تکذیب شد

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که تعرفه واردات روغن خام و دانه‌های روغنی هیچ گونه کاهشی نیافته و همچنین واردات این محصولات بدون محدودیت نیست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در حالیکه برخی اخبار مبنی بر "صفر شدن تعرفه واردات روغن خام و بی‌نیازی واردکنندگان برای اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی" منتسب به سازمان توسعه تجارت منتشر شده بود، معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که تعرفه‌های واردات روغن خام همچنان پا برجاست و با متخلفانی که خلاف قانون، رفتار کنند نیز برخورد قضایی می‌کنیم. همچنین امروز هم سازمان تو توسعه تجارت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از آنجا که هر گونه کاهش و افزایش در نرخ تعرفه‌های وارداتی به مصوبات هیات دولت نیاز دارد و این سازمان در این زمینه اختیاری ندارد تاکید می‌شود که هیچ تغییری در نرخ تعرفه واردات روغن خام و دانه‌های روغنی صورت نگرفته و همچنان واردات این اقلام به روال سابق انجام می‌شود.

همچنین سازمان توسعه تجارت تاکید کرده که حذف مجوز وزارت جهاد کشاورزی در ثبت‌ سفارش واردات دانه‌های روغنی به معنای عدم محدودیت در واردات و صفر شدن تعرفه آن نیست بلکه وظیفه این سازمان تسهیل تجارت و حذف موانع دست‌وپاگیر است؛ به همین دلیل با بررسی‌های صورت گرفته و به منظور جلوگیری از افزایش قیمت روغن نباتی مصرفی مردم مقرر شد بر اساس ماده 103 قانون برنامه پنجم توسعه، یکی از اسناد غیرضروری که در مسیر واردات روغن خام مورد نیاز برای تولید انواع روغن نباتی وجود دارد، حذف شود.

بر اساس اطلاعیه، حذف برخی مجوزها از روند واردات روغن خام ارتباطی به واردات دانه‌های روغنی ندارد و حمایت از نظام تولید داخل کماکان از طریق نظام تعرفه‌ای در بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد.

این در حالی است که عبدالمهدی بخشنده - معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی - در این باره به خبرنگار ایسنا گفته که اگر هر سازمان یا مقامی خارج از وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را اعلام کرده باشد، قطعا خلاف قانون اظهارنظر کرده و متخلف است و باید به مراجع قانونی کشور پاسخگو باشد.

به گفته وی، بر اساس ماده 16 قانون افزایش بهره‌وری، وزارت جهاد کشاورزی تنها مرجع قانونی صدور مجوز واردات محصولات کشاورزی است و قطعا متخلفین را به مراجع قضایی کشور معرفی خواهیم کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا