در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

دپوی کاشی و سرامیک در انبارها/ توصیه به تعطیلی موقت کارخانه‌ها

دپوی کاشی و سرامیک در انبارها/ توصیه به تعطیلی موقت کارخانه‌ها

مدیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک از توصیه این انجمن به تولیدکنندگان برای تعطیلی سه ماهه از 12 اسفند تا 15 خرداد سال آینده خبر داد.

بهنام عزیززاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به رکود در بخش ساخت و ساز و به تبع آن کاشی و سرامیک، اظهارکرد: در حال حاضر اغلب تولیدکنندگان با ظرفیت کمتر از 50 درصد کار می‌کنند که این اصلا توجیه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه به دلیل رکود ساخت و ساز کالاهای کاشی و سرامیک در انبارها مانده است، ادامه داد: هیات مدیره انجمن ما مدیران عامل 11 کارخانه تولیدکننده کاشی و سرامیک در سراسر کشور هستند و با توجه به جلسه هیات‌مدیره جمع‌بندی بر این شد که تعطیلی سه ماهه کارخانه‌ها با توجه شرایط آن‌ها توصیه گردد.

مدیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک با بیان اینکه ما به تولیدکنندگان توصیه کردیم که برای تنظیم بازار و مدیریت آن در صورت نداشتن سفارش و اگر صلاح می‌دانند اقدام به تعطیلی کارخانه‌های خود در این مدت کنند، گفت: البته برخی شرکت‌های ما سفارش خارجی دارند، یا برخی پروژه‌های داخلی را قرارداد بسته‌اند که تبعا آن‌ها نمی‌توانند تعطیل کنند.

به گفته وی، معمولا هر سال تولیدکنندگان کاشی و سرامیک در انتها سال از 20 تا 40 روز تعطیلی داشته‌اند که البته این تعطیلی در سال جاری به مدت سه ماه برای تنظیم بازار توصیه شده است.

عزیززاده ادامه داد: در حال حاضر حدود 300 میلیون متر مربع موجودی کاشی و سرامیک در انبارهای و واحدهای توزیع است.

تعطیلی کارخانه‌های کاشی و سرامیک در حالی اتفاق می‌افتد که بانک مرکزی مدت‌هاست وعده اجرای طرح تسهیلات خرید دین از واحدهای تولیدکننده صنایع معدنی را داده و حتی گفته می‌شد که دستورالعمل آن نیز به بانک‌ها ابلاغ شده است، اما هنوز خبری از اجرای آن نیست.

نامه انجمن کاشی و سرامیک به کارخانه‌

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا