بر اساس گزارش بانک مرکزی

مرغ در صدرگرانی ایستاد

مرغ در صدرگرانی ایستاد

در هفته گذشته گوشت مرغ بیشترین افزایش قیمت را در مقایسه با سایر کالاهای خوراکی به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، گزارش بانک مرکزی از قیمت خرده فروشی مواد خوراکی در هفته منتهی به 23 بهمن ماه حاکی از افزایش قیمت لبنیات، حبوبات، میوه‌های تازه،گوشت قرمز، گوشت مرغ، قند و شکر و چای است. در عین حال که تخم مرغ، برنج و سبزی‌های تازه نسبت به هفته ماقبل ارزان شدند. روغن نباتی تنها کالای بدون تغییر هفته گذشته است.

بر این اساس، در هفته مورد بررسی قیمت لبنیات 0.2 درصد نسبت به هفته ماقبل و به همین میزان در مقایسه با هفته مشابه سال گذشته افزایش یافته است. تخم مرغ با کاهش 1.7 درصدی قیمت همراه شد و شانه ای 10 تا 12.5 هزار تومان فروش رفت.

برنج گرچه در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل 0.2 درصد ارزان شده ولی مقایسه تغییرات قیمتی آن به دوره مشابه سال گذشته بیانگر افزایش 10.6 درصد قیمت این کالا است.

اما در گروه گوشت ها ، گوشت قرمز تغییر کمی داشت و در حد 0.1 درصد گران شد، ولی گوشت مرغ حدود 7.6 درصد رشد داشت. مرغ نسبت به همین هفته در سال قبل هم نزدیک به 20 درصد گران شده است. هر کیلو مرغ به طور متوسط 6200 تومان در سطح شهر فروش رفت.

حبوبات نیز با رشد 0.5 درصدی قیمت همراه شد، هر چند که نسبت به هفته مشابه سال قبل 3.3 درصد گران تر شده است.

میوه از جمله کالاهایی است که رشد اندکی داشته به گونه ای که تنها 0.1 درصد گران شده است. این کالا نسبت همین دوره در سال 1393 حدود 7.6 درصد کاهش قیمت دارد. همچنین سبزی‌های تازه 3.2 درصد نسبت به هفته قبل و 22.3 درصد نسبت به هفته مشابه سال گذشته ارزان شد.

بنابر گزارش بانک مرکزی، "قند و شکر" و چای به ترتیب 0.4 و همچنین 0.2 درصد گران شدند و روغن نباتی بدون تغییر بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا