مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

ارزآوری ۴۱۴میلیارد دلاری کارگران در جهان طی سال ۲۰۱۵

ارزآوری ۴۱۴میلیارد دلاری کارگران در جهان طی سال ۲۰۱۵

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار در بیان وضعیت کاریابی‌های جهان گفت: وجوه ارسالی کارگران به کشورهای خود در سال گذشته ۴۱۴میلیارد یورو اعلام شد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۶ این رقم به ۵۴۰میلیارد یورو برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد اکبرنیا، مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز با حضور در گردهمایی مدیران مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌های خارجی سراسر کشور که در محل سازمان توسعه تجارت برگزار شد، افزود: توافق برجام و اجرای آن شرایط جدیدی را در ایران ایجاد کرده که باید بتوانیم از این شرایط برای تعامل با دیگر کشورها به‌منظور اعزام نیروی کار استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی در منطقه و دیگر نقاط جهان، می‌تواند امکان تعامل ایران با کشورهای جهان را افزایش دهد و از سوی دیگربنگاه‌های کاریابی بین المللی باید علاوه بر دولت به‌سمت برقراری ارتباطات با دیگر کشورهای پذیرنده نیروی کار حرکت کنند. میزان درآمد ارزی نیروی کاری ایران در سال 2011 میلادی در خارج از کشور 1.33 میلیارد دلار بود و در سالهای تحریم، بنگاه‌های کاریابی با وجود دشواری به فعالیت خود در این زمینه ادامه دادند.

اکبرنیا گفت: درآمد کاریابی‌های جهان در سالهای 2013- 2012 میلادی به‌ترتیب 259 و 293.3 میلیارد یورو ثبت شده که رشد یافته است. در عین حال سال 2013 میلادی 232میلیون نفر کارگر در کشورهای مختلف جهان اشتغال به کار داشتند.

به‌گفته اکبرنیا، وجوه ارسالی کارگران به کشورهای خود در سال گذشته 414 میلیارد یورو اعلام شد و انتظار می‌رود در سال 2016 این رقم به 540 میلیارد یورو برسد.

وی  با بیان "گواهی‌نامه شغلی از مسائل مهم در حوزه کاری ما است" گفت: با همکاری امور بین الملل این وزارتخانه صدور گواهی‌نامه شغلی انجام شده و در آن امتیازاتی را قانون برای کارجویان در خارج از کشور نظیر معافیت‌های مالیاتی و تأمین اجتماعی پیش‌بینی کرده است. دفاتر حمایت از شاغلان و کسانی که می‌خواهند اعزام شوند، توسط بخش خصوصی باید ایجاد شود و دولت از این کار که توسط کاریابی‌ها می‌تواند صورت گیرد، حمایت می‌کند.

انتهای پیام/*

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا