حذف یا کاهش تعرفه واردات روغن خام تکذیب شد

حذف یا کاهش تعرفه واردات روغن خام تکذیب شد

سازمان توسعه تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تعرفه واردات روغن خام و یا دانه‌های روغنی حذف نشده و کاهش نیافته است.

 

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد از آنجا که هر گونه کاهش و افزایشی در نرخ تعرفه‌های وارداتی به مصوبات هیات دولت نیاز دارد و این سازمان در این زمینه اختیاری ندارد، لذا تاکید می‌شود که هیچ تغییری در نرخ تعرفه واردات روغن خام و دانه‌های روغنی صورت نگرفته و همچنان واردات این اقلام به روال سابق انجام می‌شود.
اطلاعیه سازمان توسعه تجارت در حالی منتشر شده است که برخی محافل حذف مجوز وزارت جهاد کشاورزی در ثبت‌ سفارش واردات دانه‌های روغنی را به معنای عدم محدودیت در واردات و صفر شدن تعرفه آن قلمداد کرده‌اند.
سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: وظیفه این سازمان تسهیل تجارت و حذف موانع دست‌وپاگیر است به همین دلیل با بررسی‌های صورت گرفته و به منظور جلوگیری از افزایش قیمت روغن نباتی مصرفی مردم مقرر شد بر اساس ماده 103 قانون برنامه پنجم توسعه، یکی از اسناد غیرضروری که در مسیر واردات روغن خام مورد نیاز برای تولید انواع روغن نباتی وجود دارد، حذف شود.
بر اساس اطلاعیه سازمان توسعه تجارت، حذف برخی مجوزها از روند واردات روغن خام ارتباطی به واردات دانه روغنی ندارد و حمایت از نظام تولید داخل کماکان از طریق نظام تعرفه‌ای در بخش‌های مختلف صورت می‌پذیرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا