بازگشت کامیون‌های آلمانی به جاده‌های ایران

بازگشت کامیون‌های آلمانی به جاده‌های ایران

هاینس یورگن لووف، عضو هیات مدیره مان، از حضور اتوبوس‌های ساخت این کارخانه در ایران به صورت سی‌کِی‌دی (CKD) خبر داد و یادآور شد که این ...

به گزارش سایت اتاق بازرگانی تهران، هاینس یورگن لووف، عضو هیات مدیره مان، از حضور اتوبوس‌های ساخت این کارخانه در ایران به صورت سی‌کِی‌دی (CKD) خبر داد و یادآور شد که این کارخانه آلمانی از چند هفته پیش با یک شرکت ایرانی، قرارداد همکاری برای تولید اتوبوس در ایران به امضا رسانده است. وی همچنین از تفاهم‌نامه همکاری با یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی برای واردات کامیون و موتورهای سنگین ساخت این شرکت خبر داد.
هیات تجاری اتاق تهران که در حال حاضر در ایالت باواریا آلمان به سر می‌برد، در دومین روز از سفر خود به بازدید از برخی کارخانه‌ها و بنگاه‌های مطرح صنعتی این ایالت رفت و از نزدیک با امکانات و نحوه فعالیت این واحدهای بزرگ صنعتی آشنا شد. خودروسازی مان (MAN) و گروه صنعتی لینده (Linde)، دو واحد بزرگ صنعتی در ایالت باواریا است که نمایندگان بخش خصوصی ایران از آن بازدید کردند و با جدیدترین فناوری‌های به کار رفته در این بنگاه‌های تولیدی آشنا شدند.

مان در ایران اتوبوس تولید می‌کند
هیات تجاری اتاق تهران در دومین روز از سفر خود به ایالت باواریا، پس از دیدار با رییس اتاق بایرن، ابتدا به بازدید از کارخانه مان، تولیدکننده خودروهای سنگین، رفت. در این ملاقات، ابتدا عضو هیات مدیره این بنگاه صنعتی توضیحاتی در رابطه با سابقه فعالیت این کارخانه داد و سپس هیات اعزامی اتاق تهران از خط تولید ساخت کامیون‌های این کارخانه بازدید کرد. هاینس یورگن لووف، عضو هیات مدیره مان، از حضور اتوبوس‌های ساخت این کارخانه در ایران به صورت سی‌کِی‌دی (CKD) خبر داد و یادآور شد که این کارخانه آلمانی از چند هفته پیش با یک شرکت ایرانی، قرارداد همکاری برای تولید اتوبوس در ایران به امضا رسانده است. وی همچنین از تفاهم‌نامه همکاری با یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی برای واردات کامیون و موتورهای سنگین ساخت این شرکت خبر داد. عضو هیات مدیره شرکت مان همچنین خاطرنشان کرد که این بنگاه صنعتی آلمان به دنبال این است که شریک طولانی‌مدت و قابل اعتماد ایران باشد. همچنین در نشست دو جانبه رییس اتاق تهران با عضو هیات مدیره شرکت مان، مسعود خوانساری از نیاز مبرم ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایران به نوسازی خبر داد و یادآور شد که در حال حاضر 60 تا 100 هزار دستگاه کامیون در ایران نیاز به نوسازی دارد.

مسعود خوانساری همچنین با بیان اینکه به دلیل تحریم‌های چند سال اخیر بسیاری از قراردادهای همکاری در زمینه تولید خودروهای سنگین در ایران متوقف شده است، گفت: «در حال حاضر شرایط برای حضور و سرمایه‌گذاری شرکت‌های مطرح تولید خودروهای سنگین در ایران فراهم است و شرکت مان اگر بتواند موضوع فاینانس و لیزینگ فروش تولیدات خود در ایران را فراهم کند، می‌تواند در این رقابت برگ برنده را داشته باشد.» به گفته رییس اتاق تهران، در حال حاضر یکی از مشکلات جدی بر سر راه فعالیت بنگاه‌های ایرانی تامین منابع مالی است و اگر شرکت‌های آلمانی با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه تسهیلات خوب وارد همکاری با ایران شوند می‌توانند جلوتر از سایر رقبا حرکت کنند.

لینده هم برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرد
در ادامه دومین روز از سفر هیات اقتصادی اتاق تهران به ایالت باواریا آلمان، نمایندگان بخش خصوصی ایران از شرکت لینده آلمان که مقر آن در ایالت باواریا و منطقه بایرن است، نیز بازدید کردند. مسوولان اتاق تهران و هیات همراه، پس از بازدید از خودروسازی مان به شرکت لینده رفتند تا با این گروه فنی و مهندسی بزرگ که در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارد نیز آشنا شوند. شرکت لینده از جمله بنگاه‌های صنعتی بزرگ ایالت باواریاست که در زمینه صنایع گاز، بهداشت و سلامت و نیز فناوری و مهندسی فعالیت دارد.

در این ملاقات ابتدا مدیران بخش‌های مختلف کاری شرکت لینده توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های هر یک از بخش‌های فعالیت آن ارایه دادند و از آمادگی و اشتیاق این واحد تولیدی بزرگ آلمان برای همکاری با ایران در تمامی زمینه‌های کاری این شرکت، خبر دادند. به گفته مدیران ارشد لینده، در حال حاضر این شرکت در بیش از 100 کشور دنیا حضور فعال دارد و ایران نیز با توجه به ذخایر بالای موجود، از جذابیت بالایی برای این شرکت برخوردار است.

پس از ارایه سخنرانی‌ها در این ملاقات، اعضای هیات اقتصادی اتاق تهران که زمینه کاری آنها با فعالیت‌های شرکت لینده در ارتباط است، با مدیران ارشد این شرکت وارد گفت‌وگو و مذاکره شدند.
 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا