رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان مطرح کرد:

افق روشن پیش روی صنعت نساجی زنجان/ زنجیره صنعت نساجی تکمیل می شود

افق روشن پیش روی صنعت نساجی زنجان/ زنجیره صنعت نساجی تکمیل می شود

زنجان - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با مطلوب ارزیابی کردن سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش نساجی استان گفت: تاپایان بهار سال آینده زنجیره نساجی در زنجان تکمیل می شود.

ناصر فغفوری شامگاه سه شنبه در بیست و سومین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان در محل اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، اظهار کرد: با فعالسازی دو واحد نساجی مهم «سرجین باف» و «مه ریس»  که مصوبه تسهیلات ارزی آن اخذ شده  و تا پایان بهار ۹۶ تکمیل می شود شاهد اقدامات مناسبی در حوزه صنعت نساجی استان خواهیم بود.

 وی خاطر نشان کرد: با تکمیل زنجیره فولاد و سنگ آهن، نساجی سومین صنعتی خواهد بود که زنجیره آن در استان زنجان تکمیل می شود.

این مقام مسئول گفت: مشکلات نساجی به اندازه مشکلات سایر صنایع است که باید رفع شود.

فغفوری در رابطه با معضل قاچاق یادآور شد: از اردیبهشت سال ۹۶ فروش هرگونه کالای خارجی بدون مجوز ممنوع می شود، این موضوع از آبان امسال اطلاع رسانی شده است.

به گفته وی برخی تولیدات داخلی دارای مارک خارجی است که ۵۰ درصد را شامل می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با بیان اینکه زنجان قطب صنعت نساجی کشور است، ابراز کرد: بعد از استان اصفهان در برخورداری از تکنولوژی نساجی دومین استان هستیم.

فغفوری با بیان اینکه بیش از ۸۰ واحد نساجی پوشاک با اشتغالزایی مستقیم پنج هزار نفر در استان زنجان فعال است، ادامه داد: ظرفیت تولید واحدهای ریسندگی استان در سال بیش از ۲۰ هزار تن و ظرفیت بافندگی ۳۵ میلیون متر مربع است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در صنعت نساجی با سرمایه گذاری پایین صورت می گیرد، گفت: پیش از تحریم ها با سرانه ۳۰ میلیون تومان امکان اشتغالزایی در بخش نساجی وجود داشت در حالیکه برای صنعتی مانند فولاد ۱۰۰ میلیون تومان باید هزینه می شد.

فغفوری اشتغالزایی صنعت نساجی را بلا دانست و خاطر نشان کرد: ۳۵۰ هزار نفر در کشور به صورت مستقیم در این بخش فعالند و با اشتغالزایی غیر مستقیم این تعداد به یک میلیون نفر می رسد.

وی میزان صادرات صنعت نساجی کشور را زیر یک میلیارد دلار اعلام کرد و ابراز داشت: از نیاز ۹ میلیارد دلاری کشور به محصولات نساجی توان تولید شش و نیم میلیارد دلار در داخل کشور هست و مابقی وارد می شود.

به گفته فغفوری در ریسندگی نخ فاستونی، لوازم جانبی خیاطی مانند دکمه، چسب و غیره با کمبود مواجه هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به ارزش افزوده بالای صنعت نساجی گفت: در کشورهایی که صنعت نفت جایگاهی ندارد در این زمینه سرمایه گذاری می شود به گونه ای که ترکیه اکنون جزو ۲۰ کشور قدرتمند صنعت پوشاک است.

فغفوری افزود: پنبه، پلی استر و ... هر کیلو یک و نیم تا هشت دلار و سایر تولیدات نساجی مانند پوشاک کیلویی ۲۰۰ دلار ارزش افزوده دارد بنابر این باتکمیل زنجیره نساجی و تمرکز روی صادرات، ارز آوری مناسبی درپی خواهد داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا