مدیرصندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی مطرح کرد:

مسئولان خراسان شمالی حمایت از خوشه‌های صنعتی را جدی بگیرند

مسئولان خراسان شمالی حمایت از خوشه‌های صنعتی را جدی بگیرند

بجنورد - مدیرصندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: مسئولان استان باید در حمایت از خوشه‌های صنعتی اهتمام جدی داشته باشند.

امین خوشقامت در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر دو خوشه فرش و آبنبات در خراسان شمالی به عنوان دو خوشه صنعتی مطرح هستند که بایستی بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

وی اظهار کرد: متاسفانه مسئولین خراسان شمالی در حمایت از خوشه آبنبات تا حدودی غفلت کرده‌اند که این امر نیازمند انجام اقدامات موثر و دقیق و توجه بیشتر است.

خوشقامت گفت: اصناف حوزه آبنبات در استان دغدغه‌هایی داشتند که جلسات مختلفی برای رفع دغدغه آنان برگزار شد.

وی یکی از رویکردهای صندوق کارآفرینی امید را حمایت از خوشه‌های کسب و کار صنعتی در استان و کشورعنوان کرد و افزود: بر این اساس صندوق کارآفرینی امید ساماندهی خوشه صنعتی آبنبات را در دستور کار قرار داده تا حلقه مفقوده این خوشه با برگزاری جلسات مختلف مشخص شود.

به گفته خوشقامت طی برگزاری جلسات مختلف، بسته بندی به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای خوشه آبنبات خراسان شمالی مشخص شد.

وی افزود: بر این اساس باید اقدامات مثبتی در راستای شناخت آبنبات در داخل و خارج کشور با مساعدت مسئولین صورت بگیرد تا آبنبات خراسان شمالی تبدیل به یک برند شود.

خوشقامت با تاکید براینکه در مرحله اول حمایت از آبنیات باید از ادارات آغاز شود، گفت: مسئولین اگر در ادارات آبنبات را جایگزین قند کنند، به نوعی تبلیغ می‌شود و به این ترتیب  زودتر می‌توان به اهداف مدنظر در این حوزه دست یافت.

وی اظهار کرد: یکی از پیشنهادات صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی در راستای حمایت از خوشه صنعتی آبنبات استان استفاده از آن در شرکت‌های هواپیمایی و سرو در هواپیماها است.

مدیرصندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: این صندوق با رویکرد و اهداف مدنظر خود حمایت‌های لازم را در راستای توسعه کسب و کار و ورنق اقتصادی استان انجام می‌دهد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا